الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم

الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم

الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم ، پدید می‌آورد. سلامت غذایی کشور در گرو استفاده بهینه از نهاده‌ های کشاورزی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های گیاهی است

کد خبر: 001201003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ اسفند ۰۰ - ۱۰:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم ، پدید می‌آورد. سلامت غذایی کشور در گرو استفاده بهینه از نهاده‌ های کشاورزی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های گیاهی است

الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم

الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم
یک مقام مسئول بیان کرد:
الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی از قاچاق سم جلوگیری میکند
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم پدید می‌آورد.
شاهپور علائی‌مقدم در جلسه شورای مدیران سازمان که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برگزار گردید، ضمن اشاره به نظام صدور مجوز و پروانه واحدهای گیاه‌پزشکی که در سال ۱۳۹۴ توسط وزیر وقت جهادکشاورزی ابلاغ شده است، که با پیشنهاد سازمان حفظ نباتات کشور تنها مرجع قابل استناد برای صدور مجوز فعالیت ‌های گیاه‌پزشکی است، گفت: با تعامل سازنده و مستمر ۲ سازمان حفظ نباتات و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و رعایت کامل سیاست ‌ها و برنامه ‌های ابلاغی می‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت.
علایی مقدم با عنوان اینکه یکی از الزامات رویکرد جدید صادرات محصولات کشاورزی و دست‌یابی به محصول کشاورزی سالم، ساماندهی مصرف سموم در تولید محصولات زراعی و باغی است، گفت: مثبت شدن تراز تجاری منوط به فعالیت سازمان حفظ نباتات در بحث سلامت غذاست که یکی از الزامات آن نسخه‌نویسی گیاه‌پزشکی الکترونیک است.
وی اظهار داشت: سلامت غذایی کشور در گرو استفاده بهینه از نهاده‌ های کشاورزی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌های گیاهی است و در این بین نقش گیاه پزشکان با توصیه و عرضه آفت‌کش‌های نباتی بصورت فنی بسیار حائز اهمیت است.
وی ضمن اشاره بر مهندسی‌سازی فرآیند توزیع و مصرف سموم و نسخه‌نویسی الکترونیکی، گفت: الکترونیکی شدن نسخه‌نویسی گیاهپزشکی انقلابی در مصرف بهینه سم و جلوگیری از قاچاق سموم پدید می‌آورد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در مورد نسخه نویسی گیاه‌پزشکی تاکید کرد که یک گیاه‌پزشکی باید نسخه گیاه‌پزشکی صادر کند، تصریح کرد: نسخه نویسی گیاه‌پزشکی نباید محدود به کلینیک ‌های گیاه‌پزشکی شود و هر گیاه‌پزشکی که دارای شماره نظام مهندسی است در هر مکان و شرایط باید بتواند نسخه گیاهپزشکی صادر کند.
علایی مقدم، رویکرد و خیزش ممنوعیت ارائه سم به بهره بردار بدون نسخه گیاه‌پزشکی را در خارج شدن سموم غیرمجاز از شبکه توزیع سموم مؤثر دانست و گفت: با اطلاع‌رسانی‌ های به موقع و آموزش این مبحث باید فرهنگ‌سازی گردد.
در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات نهادی بین‌المللی و حاکمیتی است و سیاست‌گذار و برنامه‌ریز در مورد واحدهای گیاهپزشکی است، بیان کرد: نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بعنوان بازوی توانمند سازمان حفظ نباتات در مجموعه جهاد کشاورزی است که با رعایت سیاست ‌ها، برنامه ‌ها، دستورالعمل ‌ها و سایر ضوابط و مقررات فنی، ابلاغی سازمان حفظ نباتات و نظارت بر عملکرد واحدهای گیاه‌پزشکی و … یاری گر سازمان حفظ نباتات است.
رمضان نژاد گفت: آمادگی کامل برای همراهی سازمان حفظ نباتات کشور در بحث شناسه دار کردن محصولات کشاورزی را داریم.
رمضان زاده با بیان این مسئله که نظام مند کردن فرآیند تولید محصولات کشاورزی با هدف بالا بردن ضریب امنیت غذایی از رسالت ‌های مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی است، افزود: یکی از ساز وکارهای فراهم کردن امنیت غذایی، نظام مند کردن نسخه نویسی الکترونیکی است.
وی در ادامه افزود: با اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی مصرف سموم کشاورزی هدفمند و به صورت کارشناسی توسط کلینیک‌های تخصصی گیاه پزشکی تجویز می ‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور در خاتمه بر هم‌افزایی کارکرد دو سازمان تاکید کرد و افزود: خواستار تشکیل جلسات کارشناسی مستمر در بررسی سامانه نسخه نویسی الکترونیکی و رفع نقایص آن، بین دو سازمان هستیم.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اسفند ۰۰
302 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0