اعلام قیمت ساخت توسط وظیفه نظام مهندسی طبق مباحث دوم مقررات ملی اعلام قیمت ساخت توسط وظیفه نظام مهندسی طبق مباحث دوم مقررات ملی

اعلام قیمت ساخت توسط وظیفه نظام مهندسی طبق مباحث دوم مقررات ملی

اعلام قیمت ساخت توسط وظیفه نظام مهندسی طبق مباحث دوم مقررات ملی ، است. به گفته خرم، این کار حدود بیست و پنج سال یا انجام نمی شده یا بسیار دیر صورت می گرفته است

کد خبر: 001130001 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ بهمن ۰۰ - ۹:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اعلام قیمت ساخت توسط وظیفه نظام مهندسی طبق مباحث دوم مقررات ملی ، است. به گفته خرم، این کار حدود بیست و پنج سال یا انجام نمی شده یا بسیار دیر صورت می گرفته است

اعلام قیمت ساخت توسط وظیفه نظام مهندسی طبق مباحث دوم مقررات ملی

اعلام قیمت ساخت توسط وظیفه نظام مهندسی طبق مباحث دوم مقررات ملی
هزینه ساخت یک واحد مسکونی در ایران
در حالیکه اسفند سال پیش هزینه های ساخت و ساز برای سال جاری اعلام شده بود نظام مهندسی مجددا فهرستی از هزینه ساخت را منتشر کرده است.
طبق مباحث دوم مقررات ملی، سازمان نظام مهندسی وظیفه دارد ابتدای هر سال میانگین قیمت ساخت را اعلام کند و طبق آن تعرفه خدمات مهندسی تعیین گردد. رئیس سازمان نظم مهندسی می گوید: این کار حدود بیست و پنج سال یا انجام نمی شده یا بسیار دیر صورت می گرفته است. از طرف نظام مهندسی، مبالغی به صورت علی الحساب از کارفرماها دریافت می شد و بعد مجددا رقم دیگری را مطالبه می کردند که نارضایتی مالکان را در پی داشت.
به گفته احمد خرم از سال گذشته این روال نظم داده شده و در اسفندماه سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ براساس بخشنامه ای به سازمان نظام مهندسی در استان‌ها هزینه ساخت برای سال آینده اعلام شده است.
طبق ابلاغیه، هزینه مترمربع ساخت زیربنای ساختمانی برای ساختمان ‌های یک و دو طبقه ۶ میلیون و ۲۳۷ هزار تومان، ساختمان ‌های ۳ تا ۵ طبقه ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، ساختمان ۶ و ۷ طبقه ۸ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان، ساختمان ‌های ۸ تا ۱۰ طبقه ۹ میلیون و ۲۳۴ هزار تومان، ساختمان‌ های ۱۱ و ۱۲ طبقه ۹ میلیون و ۷۱۷ هزار تومان، ساختمان‌ های ۱۳ تا ۱۵ طبقه ۱۰ میلیون و ۱۶۳ هزار تومان و ساختمان ‌های ۱۶ طبقه به بالا ۱۱ میلیون و ۵۴ هزار تومان اعلام گردید.
هزینه‌ های جدید ساخت و ساز از طرف نظام مهندسی ساختمان کشور برای سال ۱۴۰۰ در حالی اعلام شد که اسفندماه ۹۹ هزینه‌های ساخت برای امسال اعلام شده بود.
احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در گفت و گو با اکوایران در مورد علت تغییر هزینه‌های ساخت می‌گوید.
منبع: فرتاک نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۰۰
735 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0