نشست رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد نشست رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد

نشست رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد

نشست رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد ، و مسئول انجمن پیوند مهربخش اترک صورت گرفت. اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان نیازمند فرهنگ سازی و الزام است

کد خبر: 000927012 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آذر ۰۰ - ۹:۳۷ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد ، و مسئول انجمن پیوند مهربخش اترک صورت گرفت. اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان نیازمند فرهنگ سازی و الزام است

نشست رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد

نشست رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد
اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان نیازمند فرهنگ سازی و الزام است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جلسه با بنیانگذار پویش مردمی بجنورد شهر سبز و مسئول انجمن پیوند مهربخش اترک بیان کرد: برای اجرای ساختمان های سبز و پایدار باید اجرای مبحث نوزدهم قوانین مقررات ملی ساختمان، فرهنگ سازی و الزامی گردد.
کیان حصاری با عنوان این که در بحث تعمیر و نگهداری ساختمان ها در کشور اقدامی انجام نشده است، ادامه داد: عمر ساختمان ها در دنیا صد و بیست سال اما در کشور ما در حدود سی سال است.
حصاری، این امر را ناشی از دلایل مختلف ذکر و بیان کرد: در مورد اجرایی شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان الزام و اقدامی انجام نشده است و ماحصل این امر کاهش عمر مفید ساختمان ها خواهد بود.
وی با اشاره به وجود کمیته مبحث نوزدهم ساختمان، تصریح کرد: مصوبات این کمیته در هیأت مدیره مطرح و جهت اجرا و استفاده در ساختمان ها به کلیه مهندسان عضو سازمان ابلاغ می گردد.
وی خاطرنشان کرد: الزامی شدن مبحث ۱۹ قانون مقررات ملی ساختمان به استاندارد سازی و اجرای ساختمان های سبز و پایدار کمک می کند.
آقای وحدت نیز در این جلسه با بیان این که ۴۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان ها صرف می شود، افزود: بخش اعظم انرژی اتلاف می شود و اتلاف انرژی در همه بخش های ساخت و ساز و مصارف خانگی دیده می شود.
وی ادامه داد: این اتفاق به اقلیم و طبیعت آسیب می زند و متقابلا آسیب ها و حوادث طبیعی ایجاد می شود.
بنیانگذار انجمن در ادامه گفت: مبحث ساختمان سبز و انرژی پایدار با دستورالعمل های مختلف به منظور پایداری بنا و عدم اتلاف انرژی مطرح شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: درخواست ما پیشگامی نظام مهندسی در رعایت استاندارهای ساختمان سبز و پایدار است و باید فرهنگ سازی عمومی گردد تا سلیقه مخاطب تغییر کند و گرایش به سمت ساختمان های سبز برود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۰۰
309 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0