جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰

جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰

جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ، اعلام شد. اقبال شاکری، اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را از رخدادهای مطلوب مجلس یازدهم خواند

کد خبر: 000724001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ مهر ۰۰ - ۹:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ، اعلام شد. اقبال شاکری، اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را از رخدادهای مطلوب مجلس یازدهم خواند

جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰

جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد:
جزئیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی در مجلس برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰
عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد اصول حاکم بر طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان توضیحاتی ارائه کرد.
اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان را از رخدادهای مطلوب مجلس یازدهم خواند و افزود: در مورد اصول حاکم بر تغییرهای رخ داده می ‌توان از «استقلال و ایجاد توانمندی سازمان نظام مهندسی تا جای ممکن، تفکیک ارکان سازمان مذکور برای جلوگیری از تعارض منافع موجود در ساختار آن و شفاف‌سازی از طریق ایجاد سامانه ‌های یک‌پارچه مانند سامانه عضویت، نظارت، اجرا و سامانه‌های تخلفات و…» نام برد.
شاکری ضمن تأکید بر اهمیت شفاف‌سازی بعنوان عنصر مغفول مانده در ساختار نظام مهندسی ساختمان، گفت: نحوه اعمال نظر حاکمیتی از طرف وزارت راه و شهرسازی بر نظام مهندسی و مشخص شدن شیوه نظارت بدون تصدی‌گری از دیگر اصول حاکم بر این تغییرات است. افزون بر این، تلاش شده تا در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان، دستگاه‌ های بازرسی، شورای انتظامی و… از مجمع عمومی بیرون بیایند تا استقلال و قوت رأی داشته باشند. به این معناست که رئیس هیئت مدیره مانند برخی موارد دیگر، عامل انتخاب کننده آنها نباشد.
وی گفت: امین بودن نظام مهندسی هم در دریافت مبالغ از ناظران باید در اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان دیده شود که از مسائل مورد تأیید تمام اعضاست. در حقیقت سازوکاری تعریف شود تا کسی که پول برای اوست، خودش مدیریت کند و سودش را ببرد و البته، نظام مهندسی بتواند کنترلش کند.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم‌چنین نحوه احراز صلاحیت افراد حقیقی و حقوقی و ارتقاء نظام مهندسی را از نکات بسیار مهم طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان دانست.
شاکری با عنوان اینکه در حال حاضر تا حدود ماده پنجم طرح اصلاح قانون مذکور مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: با توجه به بررسی لایحه بودجه در نیمه دوم سال، امیدوار هستیم تا پایان سال بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان به پایان برسد و در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.
وی با اشاره به مذاکرات نمایندگان با نهادهای مختلف و مهندسان و هم‌چنین نظام مهندسی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی و اندیشکده‌ها درباره اصلاح قانون، از تمام صاحب‌نظران خواست تا در جلسات کمیته نظام مهندسی و یا کمیسیون عمران برای ارائه نظرهایشان حاضر شوند.
منبع: اندیشه معاصر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ مهر ۰۰
332 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0