دکتر آخوندی

راه درست و موثربرای حل مشکل مسکن؛ بازآفرینی وبازسازی شهری است.

آقای دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعنوان بنیانگذار نظام مهندسی ساختمان، با بیان اینکه شاهد بروز اتفاقات خوبی در مهندسی ساختمان هستیم،بیان کرد: تعداد مهندسان ساختمان از زمان تاسیس نظام مهندسی تابحال از یازده هزار به سیصد هزار نفر رسیده و شاهد افزایش دامنه و کیفیت کار مهندسان هستیم.

کد خبر: 9365 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵ - ۱۰:۲۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irآقای دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی بعنوان بنیانگذار نظام مهندسی ساختمان، با بیان اینکه شاهد بروز اتفاقات خوبی در مهندسی ساختمان هستیم،بیان کرد: تعداد مهندسان ساختمان از زمان تاسیس نظام مهندسی تابحال از یازده هزار به سیصد هزار نفر رسیده و شاهد افزایش دامنه و کیفیت کار مهندسان هستیم.راه درست برای حل مشکل مسکن بازسازی شهری

راه درست برای حل مشکل مسکن بازسازی شهری

راه درست برای حل مشکل مسکن بازسازی شهری

راه درست برای حل مشکل مسکن بازسازی شهری

آخوندی همچنین به برگزاری آزمونهای حرفه‌ای مهندسان ساختمان اشاره کرد وادامه داد: این آزمونها بمهندسان ضعیف کمک میکند که قبل از دریافت پروانه اشتغال، خودراتقویت کنند. وی درباره بازآفرینی بافتهای فرسوده تصریح کرد: برای بازآفرینی صحیح بافتهای فرسوده نیازمند این هستیم که بسمت ساختارهای محلی برویم که گوش بفرمان ما نباشند. باید استقلال این ساختارها را برسمیت بشناسیم تا تصمیمگیر باشند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارگرفتن ایران در مرحله بازنگری و بازاندیشی زندگی مدرن عنوان کرد: امروزبا تنگناهای پیچیده زندگی شهری روبروهستیم که شهرسازی ریل پایه پاسخی به یکی از پایه‌های زندگی مدرن در ایران است. وزیر راه و شهرسازی‌ در بیان راهکار برونرفت از مشکلات کمبود مسکن، گفت: اصلیترین سیاست ما سرمایه‌گذاری در داخل بافت شهری است. همه شهرهای بزرگ و تاریخی ما دارای مرکز شهری و محله‌ای هستند که ارزش تاریخی و انسانی و روابط اجتماعی دارند.

همچنین دارای زیرساختهای اصلی مانند برق، آب و گاز هستند و مهمتر از اینها، سرشار از حس زندگی و تعلق و هویت هستند. آقای وزیرگفت: ما باید به این محله‌ها و بافتهای‌ قدیمی‌ و فرسوده توجه کنیم؛ یعنی سیاست ما در برابر سیاست احداث مسکن مهر، هدف ‌قراردادن مسئله در محل مسئله است. بنابراین بازآفرینی شهری راهکار اصلی ماست. اگر مشکل ما بدمسکنی و بافت فرسوده و حاشیه شهرهاست، باید بهمین بخشها برگردیم و آنها را ترمیم و بازسازی کنیم.

منبع: تین نیوز

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اسفند ۹۵
904 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0