بیکاری حدود شصت درصد از مهندسان یا فعالیت آن ها در شغل‌های غیرمرتبط بیکاری حدود شصت درصد از مهندسان یا فعالیت آن ها در شغل‌های غیرمرتبط

بیکاری حدود شصت درصد از مهندسان یا فعالیت آن ها در شغل‌های غیرمرتبط

بیکاری حدود شصت درصد از مهندسان یا فعالیت آن ها در شغل‌های غیرمرتبط ، از زبان احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در دیدار با استاندار استان آذربایجان شرقی بیان شد

کد خبر: 000417005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۷ تیر ۰۰ - ۵:۱۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بیکاری حدود شصت درصد از مهندسان یا فعالیت آن ها در شغل‌های غیرمرتبط ، از زبان احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، در دیدار با استاندار استان آذربایجان شرقی بیان شد

بیکاری حدود شصت درصد از مهندسان یا فعالیت آن ها در شغل‌های غیرمرتبط

بیکاری حدود شصت درصد از مهندسان یا فعالیت آن ها در شغل‌های غیرمرتبط
نیمی از مهندسان کشور فاقد هرگونه مسکن
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: بیش از پنجاه درصد مهندسان کشورمان، مسکن ندارند.
احمد خرم در دیدار با استاندار تصریح کرد: حدود شصت درصد مهندسان هم بیکار هستند یا در شغل‌های غیرمرتبط فعالیت می‌کنند.
خرم، همکاری بیشتر استانداری‌ها را با نظام مهندسی‌های فعال در استان‌ها خواستار شد و ادامه داد: افزایش تعامل و همکاری دو جانبه، می ‌تواند نویدبخش اخبار خوش در زمینه رونق صنعت ساختمان‌سازی و افزایش فعالیت صنایع وابسته به این حوزه شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، همکاری و حمایت استانداری آذربایجان شرقی را برای احداث خانه مهندس در تبریز ضروری دانست و افزود: در صورت موافقت استانداری، زمین لازم برای احداث خانه مهندس از سوی دولت واگذار و هزینه ساخت آن توسط نظام مهندسی استان پرداخت می ‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بیان کرد: صنعت راه و ساختمان از جمله صنایع مهم، استراتژیک و پیشران کشور محسوب می‌ گردد که نقش مهمی در اشتغال‌زایی و فعالیت ده‌ها رشته شغلی دیگر دارد.
محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: تورم ناشی از اشباع در حوزه فعالیت‌ های ساختمانی، قدرت خرید مردم را کاهش داده است که باید با اتخاذ تدابیر مناسب، مشکلات این حوزه را سامان‌دهی کرد.
پورمحمدی خاطر نشان کرد: با وجود تحریم ‌ها و شرایط کرونایی، مسیر توسعه و پیشرفت استان در حوزه فعالیت‌ های عمرانی بدون توقف ادامه دارد و در حال حاضر صد‌ها طرح مسکونی، راه‌سازی و جاده‌سازی در استان در حال اجرا است.
وی گفت: در چند سال اخیر، شرایط بسیار سختی بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده که به جرات می‌ توان گفت در تاریخ کشور بی‌سابقه بوده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر گردید: معتقد هستیم که شرایط سخت و دشوار ما را در مقابل فشارها و ناجوانمردی ‌ها، مقاوم‌تر کرده و باعث خواهد شد که مصمم‌تر از گذشته برای نیل به اهداف خود گام برداریم.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۰۰
358 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0