شهردار یاسوج گفت:

تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساخت و ساز غیرمجاز یاسوج را افزایش میدهد.‌

شهردار یاسوج با اشاره به آسان کردن روند قانونی کار ساخت و ساز در این شهر بیان کرد: تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساخت و ساز غیرمجاز یاسوج را افزایش میدهد.

کد خبر: 9321 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اسفند ۹۵ - ۳:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،آقای محمدعلی جاوید ظهرامروز درنشست شورای فنی که به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، گفت: با توجه به  اعلام این مسئله که شهر یاسوج به عنوان اولین شهرمتخلف در حوزه ساخت و ساز در کشور رسانه‌ای شد انتظار میرفت که جلسه‌ای برای شفاف سازی این  موضوع برگزار شود. تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساخت و ساز غیرمجاز

تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساخت و ساز غیرمجاز

تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساخت و ساز غیرمجاز

تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساخت و ساز غیرمجاز

آقای جاویدیاسوج با بیان اینکه رسانه‌ای کردن این مسئله همزمان با حادثه پلاسکوهیچ آورده‌ای برای استان دربرنداشت، افزود: جمعیت صدوسی هزارنفری شهر یاسوج جامعه آماری این طرح نیستند بلکه مجوزهایی که در سالهای نودودو تا کنون برایساختمانهاصادرشده باید دراین تحقیق و مستندات بیان میشد.

شهرداربا تاکید بر اینکه تمامی دستگاههای اجرایی در روند نادرست ساخت و سازهای غیرمجاز به نوعی دخالت دارند،ادامه داد: منکر تخلفات شهرداری نیستیم و اینکه ما در تیررس نظارت بر ساخت و سازها قرار داریم.

وی عنوان کرد:هرپرونده‌ای که در کمیسیون ماده صدشهرداری بعنوان متخلف جریمه میشودازسوی دیگر توسط نظام مهندسی نیز جریمه میشود و این مسئله سبب بی‌اعتمادی مردم ویکی ازدلایل بروز این تخلفات در حوزه ساخت و ساز است.

جاویدبا بیان اینکه بیمه‌های ساختمانی در گذشته در این زمینه ایراداتی داشتند که در دولت یازدهم اصلاح شد، ابراز کرد: کلیپ پخش شده توسط مسکن و شهرسازی و مصاحبه با افراد مخالف بنده در اعضای شورای شهر پسندیده نیست.

جاوید افزود:براساسقانون اعضای شورای شهر باید هر ساله ارزش معاملاتی را تعیین کنند ولی درطول این چند سال این آمارتغییر نکرده و ساختمانهایی در مرکز شهر با کمترین قیمت در حال ساخت و سازهستند.

وی با بیان اینکه بیش‌ترین پرونده‌های ارجاع شده به ماده صد مربوط به تراکم اضافی است، ابرازکرد: به جز نماینده شهرداری، نماینده وزارت کشور و دادگستری نیز در کمیسوین ماده صد حق رای دارند.

وی ادامه داد: شهرداری منبع درآمدی به جز کمیسیون ماده صد ندارد و به تبعیت از سایر شهرداریهای کشور یک نگاه درآمدی به این کمیسیون دارد اگر این مسئله اشتباه است پس قانون کشوری مشکل دارد و باید اطلاح شود.

شهرداربا انتقادازطرحهای توسعه شهری ارائه شده ازسوی اداره کل راه و شهرسازی ، اظهار داشت: پس از سال هزار و نهصد و چهل این طرح برچیده شد و طرح ده سال پیش هنوز در استان ما اجرا میشود و این مسئله اشتباه است.

شهردار یاسوج اذعان کرد: از سال نودودو تا دی ماه نودوپنج حتی یک مورد پروانه ساختمان در شهریاسوج صادر نشد وتازه از دهه فجر امسال تعدادی مجوز صادرشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اسفند ۹۵
1182 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0