سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران:

ساخت و سازها جزیره ای شده است/ «مازندران» رکوردار تخلفات ساختمانی میباشد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با بیان اینکه تاکنون در زمینه بومی سازی مقرارت ملی ساختمان اتفاقی رخ نداده است بیان کرد: ساخت و ساز در استان بصورت جزیره ای صورت میگیرد.

کد خبر: 9293 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ اسفند ۹۵ - ۱۱:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با بیان اینکه تاکنون در زمینه بومی سازی مقرارت ملی ساختمان اتفاقی رخ نداده است بیان کرد: ساخت و ساز در استان بصورت جزیره ای صورت میگیرد.مازندران رکوردار تخلفات ساختمانی

مازندران رکوردار تخلفات ساختمانی

مازندران رکوردار تخلفات ساختمانی

مازندران رکوردار تخلفات ساختمانی

آقای مهران فرصت صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه اصلاح ساختار اداری، واقعی کردن خدمات مهندسی، اعتمادسازی از طریق شفافسازی در سرلوحه کار سازمان قرار دارد تصریح کرد: در دوره گذشته درباره آسیب شناسی ساخت و ساز معاصر در استان تلاشها و پژوهشی صورت گرفته است و از نتایج این پژوهش این بود که ساخت و ساز در استان به صورت جزیره ای انجام میشود.

فرصت با بیان اینکه تخلفات ساختمانی چهره مازندران را از بین میبرد ادامه داد: این استان در بحث تخلفات ساختمانی رتبه اول را در کشور دارد و مهندس در زمینه تخلفات کمترین نقش رادارد.

وی با بیان اینکه کمترین نفع نصیب مهندس میشود و بیشترین پاسخگویی برعهده مهندس است درباره ضعفهای حقوقی نظام مهندسی افزود: وقتی پایه و اساس قانون حضورپنجاه مهندس دراستان است و قانون براین مبنا نوشته میشود، نشان دهنده آن است که مسائلی قانون بدرستی نمیتواند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با عنوان اینکه عدم آگاهی کارفرمایان سبب برخی نارضایتی از مهندسان شده استادامه داد: آموزش درزمینه ارتقای مهندس اجباری است تا مهندسان بتوانند خدمات مناسبی ارائه دهند.

وی آموزش مهارت محور و حقوقی مهندسان را از برنامه های در دست اقدام در سازمان عنوان کرد.

خانم سودابه مهری عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان استان مازندران نیز بیان کرد: موضوعات و مشاغل مختلفی بحوزه ساخت و ساز ارتباط دارد و هیئت مدیره نگاه کلان و ملی نیز به مسائل دارد.

خانم مهریادامه داد: در راستای برنامه ۶ توسعه باید بتوانیم در زمینه قانونگذاری و خلاء های موجود نیز راهکارهایی را مدنظر قرار دهیم.

آقای احمدرضا گران خزانه دار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران نیز با بیان اینکه بیست و دو مبحث مقررات ملی ساختمان وجود دارد گفت: ۳ مبحث جدید نیز برای حوزه شهرسازی، ترافیک و نقشه بردار در دست تهیه و اجرا است.

گراناذعان کرد: سازمان نظام مهندسی بتنهایی توانایی پیاده سازی اجرای مقررات ملی ساختمان ندارد و نیاز به حمایت دستگاههای مختلف دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید ساختمان را مهندسی بسازیم ادامه داد: اجرای مقررات ملی ساختمان، منفعت عام دارد و گاه مصوباتی که خارج از سازمان انجام میشود، سعی در کاهش مقررات ملی ساختمان دارد.

خزانه دار سازمان نظام مهندسی استان مازندران با بیان اینکه عدم مقررات ملی ساختمان آسیب جدی را وارد میکند بیان کرد: مبحث پدافند غیرعامل و مصرف بهینه انرژی امری بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مازندران جزواستانهایی است که از نظر اجرای مقررات ملی ساختمان در سطح خوبی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم ضریب نفوذ و توسعه مقررات را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نظارت مستمر و مستقیم روی ساختمان داشته باشیم افزود: برای ساختمانهای گروه ج ۷ مرحله نظارتی درنظر گرفته شده است و ساری از جمله شهرهای جزو این گروه است.

آقای گران اظهار امیدواری کرد تا در اصلاح قانون، اعضای نظام مهندسی حرفه مند شوند و نظارت قطعی و صد درصدی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اسفند ۹۵
968 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0