روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت

روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت

روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت ، و نکات ارزشمند معماری قدیم ایران است و می توان از آن درس‌های زیادی در صنعت ساختمان آموخت

کد خبر: 000203003 تاریخ انتشار: جمعه ۳ اردیبهشت ۰۰ - ۷:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت ، و نکات ارزشمند معماری قدیم ایران است و می توان از آن درس‌های زیادی در صنعت ساختمان آموخت

روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت

روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت
رییس نظام مهندسی میبد بیان کرد:
معماری قدیم ایران مملو از اندوخته علمی است
رییس نظام مهندسی میبد اظهار داشت: روز معمار بهانه‌ای برای یادآوری و استفاده از دستاوردها و داشته‌ های مثبت و نکات ارزشمند معماری قدیم ایران است و می توان از آن درس‌های زیادی در صنعت ساختمان آموخت.
محمدحسین صباغی فیروزآبادی در حاشیه نشست هم اندیشی و بازدید از تعدادی طرحهای معماری و بناهای تاریخی شهرستان بیان کرد:« حرف زدن از اینکه معماری خود را به زمان هایی بازگردانیم ، خریداری ندارد و با این حال این مناسبت‌ها باید بهانه‌ای باشد تا از دستاوردها و داشته‌های مثبت قدیم استفاده کنیم و روح خود را با آن وفق دهیم.»
مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی میبد ادامه داد: به مناسبت روز تولد « شیخ بهایی » که در تقویم رسمی روز معمار( سوم اردیبهشت) نام‌گذاری گردید، از تعدادی بناهای شاخص معماری شهرستان بازدید گردید با این هدف که دانش بومی معماری کهن ایران بعنوان الگو در معماری امروز استفاده و به نوعی از آنها برای ساخت و سازهای جدید الهام گرفته شود.
در برنامه بازدید و نشست هم اندیشی موضوعاتی مانند نذر میراث، ضرورت تعامل و ارتباط اداره ها و دستگاه ‌ها و نهادها در حوزه میراث، پیشنهاد مستقر شدن دفتر نماینده شهر میبد و تفت و دفتر نظام مهندسی ساختمان در بافت تاریخی مطرح گردید.
هم‌چنین مشکلات ساخت و ساز در بافت تاریخی و چگونگی تعیین چشم انداز و ارایه طرح برای ساختمان سازی‌ها و توسعه پایدار شهر بررسی گردید.
برنامه یادشده با برگزاری نشست هم اندیشی در خانه سالار میبد با حضور مسوولان نظام مهندسی و پایگاه پزوهشی اداره میراث فرهنگی و شهرداری میبد آغاز شد و در ادامه از موزه خانه سالار و پشت بام آن و هم‌چنین بناها و آثار تاریخی شهر در محله « بیده » و قلعه مهرجرد بازدید و ویژگی‌های بناها و پیشینه آنها از سوی مسوولان و آشنایان به میراث فرهنگی شهر بیان شد.
در این برنامه و نشست هم اندیشی سید غلامرضا امامی میبدی معمار بناهای تاریخی شهر میبد حضور داشت و توضیحاتی در ارتباط با معماری سنتی ارایه کرد.
وی هم اکنون با هشتاد سال در مرمت بناهای تاریخی شهر با اداره میراث فرهنگی و پایگاه پژوهشی میبد همکاری دارد.
یک سوم وسعت شهر میبد دارای بافت تاریخی است و مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در پنجاه کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.
روز سوم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز تولد «شیخ‌ بهاء‌الدین محمد عاملی متخلص به شیخ‌ بهایی » از مفاخر بزرگ جهان اسلام و منشای خدمات ارزشمند علمی، فرهنگی و عمرانی در ایران در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز معمار نام‌گذاری گردید.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۰۰
540 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0