ضرورت استفاده و به کار گیری مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز ضرورت استفاده و به کار گیری مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز

ضرورت استفاده و به کار گیری مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز

ضرورت استفاده و به کار گیری مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز ، استفاده از مجری در حوزه‌های ساخت وساز نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت واحد‌های مسکونی و ایمنی آن‌ها دارد

کد خبر: 991102004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ بهمن ۹۹ - ۹:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت استفاده و به کار گیری مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز ، استفاده از مجری در حوزه‌های ساخت وساز نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت واحد‌های مسکونی و ایمنی آن‌ها دارد

ضرورت استفاده و به کار گیری مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز

ضرورت استفاده و به کار گیری مجریان ذی صلاح در ساخت و ساز
نقش مجریان در ساخت و سازها
جعفر نژاد عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی کشور، با عنوان اینکه استفاده از مجری ذی صلاح در ساخت و ساز طبق قانون الزامی است، بیان کرد: متاسفانه بسیاری از سازندگان و مالکان در سال ‌های اخیر به علت آنکه سعی دارند همان روش سنتی سازی را ادامه دهند علاقه چندانی به استفاده از مجریان ذی صلاح ندارند.
وی گفت: استفاده از مجری در حوزه‌های ساخت وساز نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت واحد‌های مسکونی و ایمنی آن‌ها دارد. به همین علت، باید با استفاده از فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست در این بخش اجرای این قانون را تسریع کنیم.
اعتراض به عملکرد نظام مهندسی در مورد مجری ذی‌صلاح
عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی کشور با عنوان اینکه سازمان نظام مهندسی تاکید بر اجرای این قانون و استفاده از مجری ذی صلاح دارد، گفت: بسیاری از سازندگان و مالکان که بصورت مشارکتی اقدام به ساخت واحد‌های مسکونی می ‌کنند سعی دارند که به روش سنتی ساخت واحد‌های خود را انجام دهند این در حالی است که استفاده از مجری ذی صلاح زمینه ساز اجرای ضوابط و افزایش کیفیت در ساخت واحد‌های مسکونی می‌ شود.
وی تصریح کرد: مجریان ذی صلاح مهندسانی هستند که پروانه ساختمانی را دریافت کرده‌اند و صلاحیت ساخت واحد مسکونی را دارند این در حالی است که برخی از سازندگان و مالکان بصورت مشارکتی و تجربی و بدون مدرک مهندسی اقدام به ساخت واحد مسکونی می‌ کنند.
وی با عنوان اینکه استفاده از مجری ذی صلاح در چند سال گذشته سبب کاهش گود برداری‌های خطرناک شده است، عنوان کرد: رشد کیفیت ساخت و ساز واحد‌های مسکونی بسیار زمان بر است که خوشبختانه با استفاده از مجریان ذی صلاح این اقدام اجرایی شده است.
جعفرنژاد در ادامه به استفاده از شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در دو تا سه سال اخیر هم اشاره کرد و گفت: شناسنامه فنی و ملکی ساختمان یک سندی است که به لحاظ کیفی و فنی نقشه‌های اصلی ساختمان را بررسی می‌ کند و باعث تضمین کیفیت واحد‌های مسکونی خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش از این برای اجرای مجری ذی صلاح و شناسنامه فنی و ملکی ساختمان شهرداری‌ ها عمل نمی‌کردند، اما هم اکنون شهرداری و سایر نهاد‌های نظارتی اجرای آن را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اما هم‌چنان برخی از مالکان سعی دارند از سازندگان تجربی برای ساخت استفاده کنند.
وی با عنوان اینکه بسیاری از سازندگان برای ساخت واحد مسکونی بصورت سنتی مقاومت می‌کنند، بیان کرد: ممکن است که اجرای این شیوه از ساخت در آینده آسیب از لحاظ کیفیت وارد کند، اما به علت آنکه آسیب‌های آن پنهان است چندان جدی گرفته نمی‌شود.
عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی کشور افزود: برخی از سازندگان تصور می‌ کنند که هزینه‌های اجرای ساخت بالا باشد، اما باید گفت که اگر هزینه ساخت متری هفت تا هشت میلیون تومان باشد هزینه استفاده از مجری ذی صلاح متری پنجاه تا شصت هزار تومان باشد.
عضو شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی کشور اظهار داشت: استفاده از مجری ذی صلاح نقش بسیار موثری در افزایش تضمین کیفیت ساختمان‌ها دارد و فرهنگ سازی در این بخش خود زمینه ساز ایجاد رقابت در این بازار خواهد شد.
منبع: راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۹
495 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0