هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی

هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی

هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی ، شرکت کردند. افراد شرکت کننده در این آزمون در حوزه‌های شهرستان های مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور حضور یافتند

کد خبر: 990607002 تاریخ انتشار: جمعه ۷ شهریور ۹۹ - ۱۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی ، شرکت کردند. افراد شرکت کننده در این آزمون در حوزه‌های شهرستان های مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور حضور یافتند

هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی

هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی

هزار و دویست و هجده نفر در آزمون ورودی حرفه مهندسان در خراسان رضوی شرکت کردند
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بیان کرد: هزار و دویست و هجده نفر از مهندسان فعال این استان در آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) شرکت کردند.
محمود خیاطی روز پنج‌شنبه اظهار داشت: افراد شرکت کننده در این آزمون در حوزه‌های شهرستان های مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه و نیشابور حضور یافتند.
خیاطی تصریح کرد: که آنان در مشهد شامل ششصد و چهل و چهار زن و سیصد و نود و سه مرد و در مجموع هزار و سی و هفت نفر، در سبزوار بیست و شش زن و چهل و سه مرد و در مجموع شصت و نه نفر، در تربت حیدریه هجده زن و بیست و سه مرد و در مجموع چهل و یک نفر و در نیشابور سی و پنج زن و سی و شش مرد و در مجموع تعداد هفتاد و یک نفر بودند.
وی ادامه داد: در راستای اجرای آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته معماری برای ارزشیابی صلاحیت طراحی متقاضیان اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی پایه ۳ با رعایت فاصله مناسب بین داوطلبان برگزار گردید و استفاده از ماسک سه لایه معمولی بدون فیلتر برای شرکت در آزمون الزامی بود.
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون بر اساس ماده پنج آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع تا شش شهریور ماه امسال است و چنانچه متقاضی در صورت نداشتن شرایط لازم با ورود اطلاعات نادرست نسبت به ثبت نام اقدام و نمره قبولی کسب کند نه تنها قبولی نامبرده ملغی میشود بلکه با وی براساس ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد.
وی به نحوه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) نیز اشاره و عنوان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام الکترونیکی به پایگاه اینترنتی دفتر امور مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.irbr.ir مراجعه کنند.
خیاطی عنوان کرد: کسب نصاب قبولی در این آزمون، یکی از شرایط اخذ “پروانه اشتغال” برای مهندسان ساختمان است.
وی خاطر نشان کرد: مهدسان متقاضی، در صورت کسب نمره قبولی در این آزمون و احراز دیگر شروط مندرج در “قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان” موفق به اخذ “پروانه اشتغال” به کار مهندسی در رشته معماری با صلاحیت طراحی خواهند شد.
رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: نتایج آزمون سراسری ورود به حرفه مهندسان رشته معماری (طراحی) ظرف یک ماه آتی اعلام می ‌گردد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با بیست و چهار هزار عضو مهندس در ۷ رشته عمران، مکانیک، برق، شهرسازی، ترافیک، نقشه‌برداری و معماری دومین سازمان بزرگ نظام مهندسی در کشور پس از تهران است.
حجم ساخت و سازها در خراسان رضوی در زمان رونق اقتصادی سالانه بالغ بر هفت میلیون مترمربع است.
هم‌چنین ششصد و پنجاه مجموعه انبوه‌ساز، هزار و هشتصد شرکت مشاوره و دو هزار شرکت پیمان‌کاری در خراسان رضوی فعالیت دارند.
چهل و هشت هزار مهندس شامل بیست و چهار هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان، پانزده هزار عضو نظام مهندسی کشاورزی و نه هزار نفر عضو نظام مهندسی معدن در خراسان رضوی مشغول کار حرفه‌ای هستند.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ شهریور ۹۹
520 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0