کاهش تخلفات ساخت و ساز با هماهنگی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی کاهش تخلفات ساخت و ساز با هماهنگی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی

کاهش تخلفات ساخت و ساز با هماهنگی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی

کاهش تخلفات ساخت و ساز با هماهنگی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی ، امکان پذیر است. افزایش جریمه‌های ماده صد کارساز نیست و باید مشکل هماهنگ نبودن نظام مهندسی ساختمان و شهرداری یزد حل و فصل گردد

کد خبر: 990606027 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۱۰:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کاهش تخلفات ساخت و ساز با هماهنگی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی ، امکان پذیر است. افزایش جریمه‌های ماده صد کارساز نیست و باید مشکل هماهنگ نبودن نظام مهندسی ساختمان و شهرداری یزد حل و فصل گردد

کاهش تخلفات ساخت و ساز با هماهنگی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی

کاهش تخلفات ساخت و ساز با هماهنگی شهرداری یزد و سازمان نظام مهندسی

عضو شورای شهر یزد بیان کرد:
هماهنگی شهرداری یزد و نظام مهندسی تخلفات ساخت‌وساز را کاهش می‌دهد
عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: افزایش جریمه‌های ماده صد کارساز نیست و باید مشکل هماهنگ نبودن نظام مهندسی ساختمان و شهرداری یزد حل و فصل گردد.
مهدی کاشفی زاده گفت: براساس مصوبه شورای پنجم شهر یزد جریمه‌های افرادی که ساخت و ساز بدون مجوز دارند با هدف بازدارندگی از تخلف ساخت و ساز غیر مجاز تقریباً ۳ برابر بیشتر از سال قبل شده است.
وی ادامه داد: من و برخی از اعضای شورا با این روش مخالف هستیم چون تا زمانیکه نظام مهندسی ساختمان یزد برای صدور مجوز ساخت و ساز، مردم را ۳ ماه و بیشتر معطل می ‌کند مردم ترجیح می ‌دهند بدون مجوز، ساخت و ساز را شروع کنند و در نتیجه این اقدام شورای شهر به ضرر خریداران مسکن خواهد بود.
عضو شورای شهر یزد، تعامل و همکاری و هماهنگی نظام مهندسی ساختمان و شهرداری یزد را خواستار شد و ادامه داد: یکی از راه‌کارهای رفع این مشکل هماهنگی این دو دستگاه در صدور مجوز و کوتاه شدن زمان صدور مجوز ساخت و ساز در یزد است.
کاشفی زاده ادامه داد: شهرداری یزد مجوز ساخت و ساز را طی دو هفته صادر می‌کند اما روند کار در نظام مهندسی ساختمان یزد بسیار طولانی است.
این عضو شورای شهر یزد، یکی از روش ‌های خوب بازدارندگی مردم از ساخت و ساز غیرمجاز را بازرسی عنوان کرد و گفت: بازرسی ساخت و سازها از شهرداری به بخش خصوصی برون سپاری و در منطقه ۴ شهرداری یزد اعمال گردید که تاکنون هم روند کار بسیار خوب بوده و همین بازرسی ‌ها سبب شده در منطقه ۴ شهرداری درخواست مجوز ساخت و ساز افزایش یابد.
وی افزود: این مسائل از دوره شورای چهارم شهر یزد تا هم اکنون حل نشده باقی مانده و اقدامی برای بهبود این روند از سوی نظام مهندسی ساختمان یزد حاصل نشده است.
عضو شورای پنجم شهر یزد خاطرنشان کرد: در هر منطقه از شهرداری اتاق تعامل متشکل از نماینده‌ای از اداره ثبت اسناد و املاک، نظام مهندسی ساختمان یزد، نماینده شهرداری شکل بگیرد و از استانداری هم نظارت کنند در نتیجه هم روند صدور مجوز ساخت و ساز سرعت می‌گیرد و هم از بروز فساد پیش‌گیری می‌ کند.
وی گفت: مبلغی که برای صدور مجوز ساخت و ساز توسط مردم پرداخت می ‌شود فقط بیست درصد آن مربوط به شهرداری است و مابقی مربوط به نظام مهندسی ساختمان و بیمه‌های ساختمان است.
کاشفی زاده یکی از راه‌کارهای کاهش قیمت زمین و مسکن در یزد را انبوه سازی عنوان کرد و افزود: با توجه به این که شعار ترویج ازدواج جوانان را داریم باید سازمان مسکن و شهرسازی و سرمایه گذاران به انبوه سازی اقدام کنند و طولانی مدت باید این روند ادامه پیدا کند.
عضو شورای پنجم شهر یزد با تاکید بر این که شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد باید با هم در تعامل باشند، یاد آور شد: کاهش زمان صدور مجوز ساخت و ساز می ‌تواند علاوه بر ساخت و سازهای غیر مجاز ساخت و سازهای غیر استاندارد را هم کاهش دهد.
منبع: خبرگزاری ایمنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
434 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0