براساس آمار، چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران مربوط به ساختمان براساس آمار، چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران مربوط به ساختمان

براساس آمار، چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران مربوط به ساختمان

براساس آمار، چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران مربوط به ساختمان است. براساس آمار حوادث ناشی از کار استان در سال گذشته شصت و دو درصد حوادث در صبح، شانزده درصد حوادث در عصر و بیست و دو درصد حوادث در شب اتفاق افتاده است

کد خبر: 990516009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ مرداد ۹۹ - ۹:۱۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، براساس آمار، چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران مربوط به ساختمان است. براساس آمار حوادث ناشی از کار استان در سال گذشته شصت و دو درصد حوادث در صبح، شانزده درصد حوادث در عصر و بیست و دو درصد حوادث در شب اتفاق افتاده است

براساس آمار، چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران مربوط به ساختمان

براساس آمار، چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران مربوط به ساختمان

چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران به ساختمان مربوط است/خطاهای انسانی از علل مهم حوادث کارگاهی
عضو کمیسیون ایمنی نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی بیان کرد: براساس آمار حوادث ناشی از کار استان در سال گذشته شصت و دو درصد حوادث در صبح، شانزده درصد حوادث در عصر و بیست و دو درصد حوادث در شب اتفاق افتاده است.
آرش ستاری،عضو کمیسیون ایمنی نظام مهندسی آذربایجان شرقی، با عنوان این که صنعت ساختمان از فعال‌ترین و جامع‌ترین صنایع کشور است، بیان داشت: با توجه به اسناد فرادستی موجود چه در نظام فنی و اجرائی که محل تامین اعتبار آنها از ردیف بودجه طرحهای عمرانی است و چه در پرونده های غیر دولتی که بخش قابل توجهی از صنعت ساخت و ساز در آن جا فعال است، در هر دو ضوابط و ساز وکار مدونی برای ایمنی وجود دارد.
ستاری تصریح کرد: هدف اسناد با رویکرد پیشگیرانه بوده و به صورت پاسخ محور و رفع تکلیفی است. چرا که برخی تبعات حوادث ناشی از کار غیرقابل جبران بوده و از نظر اقتصادی وابسته به ارزش جانی انسانهاست.
وی ادامه داد: براساس آمارهای بین‌المللی سالیانه دویست و هفتاد میلیون حادثه در محیط ‌های کاری رخ میدهد و هم‌چنین سومین عامل مرگ و میر در جهان و دومین عامل مرگ و میر در کشور بعد از تصادفات جاده ای، حوادث ناشی از کار است.
ستاری با ع این که چهل و پنج درصد حواث ناشی از کار در ایران در بخش ساختمان است، گفت: از بین این حوادث سقوط از ارتفاع بیشترین سهم در حوادث ناشی از کار، ریزش و گودبرداری، سقوط اشیاء و برخورد جسم سخت، درگیری با  ماشین آلات، برق گرفتگی از اهم حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی هستند.
وی افزود: براساس آمار حوادث ناشی از کار استان در سال گذشته، شصت و دو درصد حوادث در صبح، شانزده درصد حوادث در زمان عصر و بیست و دو درصد حوادث هم در شب اتفاق افتاده است.
ستاری ادامه داد: عدم استفاده از وسائل حفاظت فردی، بی احتیاطی، عدم نظارت دقیق و استفاده از ابزار ناایمن از علل و خطاهای انسانی مهم در بروز حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی است.
ستاری با عنوان این که برای شناسایی خطر، ارزیابی ریسک و تهیه برنامه پاسخ‌گویی و خطرات موجود، نیازمندِ یک زنجیره هماهنگ ارتقاء ایمنی هستیم، گفت: این زنجیره با رعایت نکات آیین نامه های حفاظتی کارگاههای ساختمانی و مقررات ملی ساختمان، ایجاد شده و باید عمل پیش‌گیری در حوادث کار به نحو احسن انجام گیرد.
ستاری در باره نظارت بر موارد پیشگیرانه از حوادث کار عنوان کرد: در کمیسیون ایمنی نظام مهندسی در مراحل پایانی طراحی چک لیست ایمنی هستیم که در صورت تصویب در گزارشات مرحله ای مهندسان بمنظور رعایت دقیق تر موارد ایمنی و هم‌چنین حساسیت زایی نسبت به این موارد و پیش‌گیری از وقوع حوادث حین کار، لحاظ شود.
ستاری در خاتمه یاد آور شد: مهندسان ناظر در عملیات ساختمانی تحت نظارت خود، همواره نظارت مستمر داشته باشند و رعایت موارد ایمنی را کتبا به کارفرما و مجری اعلام کنند و هر گونه مغایرت ساخت با نقشه های مصوب را در اسرع وقت به مرجع صدور پروانه و مراجع فنی و اداره کار گزارش دهند.
براساس اعلام مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی،حوادث کار در این استان با افزایش  دو برابری مرگ‌ومیر بر اثر حوادث کار نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ مرداد ۹۹
576 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0