آذربایجان غربی

پلاسکوهای شهر و تنها نردبان شش متری مهاباد

در نگاه اول با شهری مواجه هستیم که ظاهر مملو از مجتمعهای بلند مرتبه آن حاکی از مدرنیت و شهر نشینی متفاوتی از شهرهای اطراف است.

کد خبر: 8510 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ بهمن ۹۵ - ۵:۱۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در نگاه اول با شهری مواجه هستیم که ظاهر مملو از مجتمعهای بلند مرتبه آن حاکی از مدرنیت و شهر نشینی متفاوتی از شهرهای اطراف است.پلاسکوهای شهر و تنها نردبان شش متری مهاباد

پلاسکوهای شهر و تنها نردبان شش متری مهاباد

پلاسکوهای شهر و تنها نردبان شش متری مهاباد

پلاسکوهای شهر و تنها نردبان شش متری مهاباد

این ظاهر خوش و آب و رنگ وقتی در کنار هزینه های بالای زندگی در آن قرار می گیرد، فوری رنگ می بازد.

۱- نظام مهندسی مهاباد در سالهای گذشته انبوه سازان را ملزم به رعایت مقررات و استانداردها ننموده است .

 لازم به ذکر است در چند سال اخیر این کنترل ها دقیق تر و شدید تر نیز شده اند.

 با این وجود در حال حاضر هنوز صدها واحد آپارتمانی وجود دارند که بدون رعایت ساده ترین مقررات ایمنی سکونتگاه هزاران نفر هستند.

۲- شایان ذکر است که شهرداری برابر مقررات برای صدور پروانه ساختمان سهم آتش نشانی را از انبوه سازان در یافت نموده است لذا عرفا و قانونا باید بعلت بالارفتن درآمد ناشی از بلند مرتبه سازی نسبت به تهیه نردبان هیدرولیکی برای آتش نشانی اقدام می نمود .

۳- شورای شهر ادوار مهاباد(بغیر از دور اول ) علی رغم اطلاع از موضوع و حساسیت آن تاکنون اقدامی عملی در این خصوص انجام نداده اند و در بودجه بندی های سالانه تخصیصی صورت نگرفته است .

علیرغم اینکه تاکنون مسئو لان ادوارآتش نشانی به کرات به این مهم اشاره و درخواست نموده اند و در جلسات ادوار کارگروه امدادو نجات و آموزش همگانی ، جلسات ادوار مدیریت بحران شهرستان مصوب شده که شهرداری نسبت به این مهم اقدام نماید ولی شورای شهر بعنوان ارکان حاکمیت در شهرداری و به عنوان متولیان امر تاکنون اقدامی عملی انجام نداده است.

لذا پیشنهاد می گرددبا توجه به اینکه این تجربه در بسیاری از شهرهای هم تراز مهاباد در کشور انجام شده است و با توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداری با ابتکار فرماندار مردمی و ویژه شهرستان بادعوت از مدیر کل بحران استانداری به شورای مدیریت بحران شهرستان یا کارگروه امدادو نجات و آموزش همگانی شهرستان نسبت به مصوب کردن تخصیص بودجه نردبان هیدرولیکی از سرفصل مدیریت بحران استانداری با انتخاب کارشناسان زیر بط در قالب تفاهم نامه ( دوسوم استانداری / یک سوم شهرداری ) اقدام عاجل نمایند تا شاهد وقوع حادثه ناگواری همانند پلاسکو در مهاباد نباشیم .

مضافا اینکه بعلت عدم رعایت اصول ایمنی در آپارتمانهای مهاباد آموزش همگانی ترجیحا چهره به چهره ساکنین آپارتمانها با محوریت جمعیت هلال احمر مهاباد و همکاری دستگاههای اجرایی زیربط ضروری بنظر می رسد .

حال که پرداخت هزینه گزاف تهیه مسکن در قالب واحد های آپارتمانی را مردم مهاباد تقبل کرده اند و بهره اش را انبوه سازان و مهندسین نظام مهندسی به کام خود ریخته اند واز طرفی شهرداری و شورای شهر هم از پوشش امدادی این مهم خودداری می کند و آتش نشانی مهاباد یک نردبان شش متری معمولی بیشتر ندارد ، می طلبد فرماندار ویژه شهرستان ضمن ایجاد بستری برای عقد تفاهم نامه بین شهرداری مهاباد و مدیریت بحران استانداری ، این مهم را بر شورا و شهرداری مهاباد تلکیف نماید تادر بودجه سال ۹۶ سهم شهرداری از تفاهم نامه تعریف شود .

منبع: هاژه

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ بهمن ۹۵
1231 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0