رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام تاکید کرد

لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی ادارات به بخش خصوصی

نشست دومین کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد و پیرامون وضعیت صنعت ساختمان مطالبی طرح شد. منصور بهادری اظهار داشت: اگر 500 هزار متر مربع در شهر کوچکی مانند ایلام ساخت و ساز داشته باشیم و بتوانیم یک سال به عمر ساختمان بیافزاییم صرفه‌جویی کلانی در این رابطه خواهیم داشت. ایلام رتبه اول را در زمینه نصب کنتور و لوله‌کشی‌های گاز داشته و کمترین میزان مرگ و میر ناشی از نشت گاز مربوط به استان ایلام است و این اتفاق ناشی از برون‌سپاری برخی از فعالیت‌های شرکت گاز بوده است.

کد خبر: 5848 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ دی ۹۵ - ۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بر لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی ادارات به بخش خصوصی تأکید کرد.لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی ادارات به بخش خصوصی

لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی ادارات به بخش خصوصی

فعالیت‌های تخصصی ادارات

لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی ادارات به بخش خصوصی

منصور بهادری اظهار داشت: در نشست دومین کارگروه استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد؛ پیرامون وضعیت صنعت ساختمان مطالبی طرح شد. وی ادامه داد: بیشترین آمار در صنعت ساختمان که بالای ۶۰ درصد این آمار را شامل می‌شود مشکلاتی وجود دارد، در صنعت ساختمان در تمام دنیا حداقل ۱۰۰ سال عمر می‌کند ولی آسانسورها و تمام تجهیزات عمر مفید آنها در کشور حداکثر به ۲۰ سال خواهد رسید. اگر عمر مفید ساختمان به اندازه یک سال افزایش دهیم ۳/۱۷ میلیارد دلار صرفه‌جویی اقتصادی را در این خصوص خواهیم داشت، اگر ۵۰۰ هزار متر مربع در شهر کوچکی مانند ایلام ساخت و ساز داشته باشیم و بتوانیم یک سال به عمر ساختمان بیافزاییم صرفه‌جویی کلانی در این رابطه خواهیم داشت. و این مهم نیز تنها با همکاری ادارات کار، سازمان استاندارد، سازمان نظام مهندسی و … محقق خواهد شد.

وی افزود: استانداردها ۳ مرحله را شامل خواهد شد ما در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که با شرکت گاز داشتیم و بر اساس گزارشات این شرکت استان ایلام رتبه اول را در زمینه نصب کنتور و لوله‌کشی‌های گاز داشته و کمترین میزان مرگ و میر ناشی از نشت گاز مربوط به استان ایلام است، این اتفاق ناشی از برون سپاری برخی از فعالیت‌های شرکت گاز بوده که طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی صورت گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام گفت: اکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر مهندس برق و مکانیک در استان ایلام وجود دارد که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام آمادگی دارد کار برون‌سپاری دستگاه‌های ذی‌ربط را به این مهندسین واگذار کند.

لزوم برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی ادارات به بخش خصوصی

منبع: خبرگزاری فارس

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ دی ۹۵
1194 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0