مدیرکل استاندارد استان گلستان خبر داد:

تولید مصالح ساختمانی توسط واحدهای فاقد مجوز در گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان بیان کرد: تعداد واحدهای فاقد مجوز تولید مصالح ساختمانی در استان بیش از دارندگان پروانه استاندارد است. فرمانی ضمن یادآوری مشکلات استانداردسازی در بخش تولید مصالح ساختمانی گفت: تولید مصالح ساختمانی برای واحدهای کوچک مانند تیرچه، بلوک و موزاییک نیاز به ماشین‌آلات پیچیده ندارد و با توجه به سهولت تولید، نظارت بر این واحدها بسیار مشکل خواهد بود. جامع‌ترین قوانین در حوزه ساختمان و نظارت وجود دارد و کارفرمایان و پیمانکاران باید نسبت به استفاده از مصالح استاندارد اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

کد خبر: 5617 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ دی ۹۵ - ۳:۴۴ ب.ظ

مدیرکل استاندارد گلستان بیان کرد: تعداد واحدهای فاقد مجوز تولید مصالح ساختمانی در استان بیش از دارندگان پروانه استاندارد است. این واحدها بدون هرگونه نظارت قانونی در مکان‌های نامشخص در حال تولید و فروش هستند.

تولید مصالح ساختمانی توسط واحدهای فاقد مجوز در گلستان

تولید مصالح ساختمانی توسط واحدهای فاقد مجوز

تولید مصالح ساختمانی توسط واحدهای فاقد مجوز در گلستان

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، استاندارد گلستان، محمود فرمانی، درهشتمین جلسه شورای فنی استاندارد استان بیان کرد: در استان ۱۴ واحد تولید بتن آماده با پروانه استاندارد و ۳ واحد فاقد پروانه، ۳۷ سنگ‌شکن دارای پروانه استاندارد و ۳۱ واحد فاقد پروانه فعالیت دارند. همچنین ۲۱ واحد تولید آجر دارای پروانه استاندارد و ۳ واحد فاقد پروانه، ۷ واحد تولید بلوک پلی استایرن دارای پروانه استاندارد و ۱۲ واحد فاقد پروانه فعال هستند.

فرمانی مشکلات استانداردسازی در بخش تولید مصالح ساختمانی را یادآوری کرد و افزود: تولید مصالح ساختمانی برای واحدهای کوچک مانند تیرچه، بلوک و موزاییک نیاز به ماشین‌آلات پیچیده ندارد و با توجه به سهولت تولید، نظارت بر این واحدها بسیار مشکل خواهد بود.

وی خواستار نظارت سازمان نظام مهندسی بر اساس مقررات و آئین‌نامه‌ها درخصوص استفاده از محصولات استاندارد در ساختمان‌ها شد.

مدیرکل استاندارد گلستان همچنین در خصوص شرکت‌های طراحی و مونتاژ آسانسور در استان گفت که حدود ۳۰ شرکت دارای پروانه طراحی و مونتاژ و بیش از ۱۰۰ شرکت فاقد پروانه مشغول فعالیت هستند.

* فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای با مهر استاندارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان نیز گفت که با استفاده از فضای رسانه‌ای و تبلیغات، فرهنگ استفاده از کالاهای با مهر استاندارد را در جامعه گسترش دهیم.

حسین پیش قدم ادامه داد: در کشور هر ساله ۱۳۷ میلیون متر مربع ساختمان تولید می‌شود و این صنعت با گردش مالی ۱۳۸ هزار میلیارد تومانی سهم مهمی در اقتصاد دارد، و این درحالی است که در کشور ما عمر مفید یک ساختمان ۳۰ سال است، ولی در کشورهای اروپایی بعد از ۹۰ سال تنها در وضعیت دکوراسیون داخلی ساختمان تغییر ایجاد می‌کنند. وی افزود: جامع‌ترین قوانین در حوزه ساختمان و نظارت وجود دارد و کارفرمایان و پیمانکاران باید نسبت به استفاده از مصالح استاندارد اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

رضا مروتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در خصوص پلمپ آسانسورهای غیر مجاز گفت: استاندارد نسبت به پیگیری وضعیت آسانسورهای فاقد استاندارد اقدام و با نصب بنر در ورودی ساختمان‌ها دراین مورد اطلاع رسانی نماید.

وی ادامه داد که به سنگ‌شکن‌های شهرداری‌های استان تا پایان بهمن ماه فرصت داده می‌شود تا نسبت به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد در خصوص واحدهای تولید شن و ماسه اقدام کنند.

تولید مصالح ساختمانی توسط واحدهای فاقد مجوز در گلستان

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ دی ۹۵
1177 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0