نشست رؤسا و معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج درباره قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

بررسی راهکارهای اجرایی شدن قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها در نشست سازمان و شهرداری کرج

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اظهار داشت: فرم‌های ویژه باید با توجه به مندرجات دفترچه اطلاعات ساختمان که توسط سازمان نظام مهندسی تکمیل و ارسال می‌شود، به صورت کاملا رایگان پر شود. این فرم‌ها باید در دفتر فنی مشترک توسط سازمان و شهرداری در زمان صدور جواز تکمیل شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد. مهندس احمدی پرگو این قانون را به منظور جلوگیری از تخلفات و اطلاع خریداران از مشخصات ساختمان خریداری شده برشمرد و تاکید کرد: طبق این قانون مهندسان طراح معمار و عمران و مهندس هماهنگ‌کننده باید اطلاعات فرم‌ها را در دفترخانه رسمی تایید کنند تا فروش ساختمان امکان‌پذیر شود.

کد خبر: 5275 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۹۵ - ۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،موضوع اجرای قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها در نشست مشترک سازمان و شهرداری کرج، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی راهکارهای اجرایی شدن قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

بررسی راهکارهای اجرایی شدن قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

در این نشست که روز شنبه ۱۸ دی ماه ۹۵ و با حضور رئيس سازمان، مهندس قنبری و مهندس کاتب، نایب رئیس دوم سازمان، و مهندس احمدی پرگو معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج در محل این معاونت برگزار شد، موضوع‌های مختلف و شرایط لازم به منظور اجرایی شدن قانون پیش‌فروش به بحث گذاشته شد.

در ابتدای این نشست، مهندس احمدی پرگو ضمن خوشامد گویی به نمایندگان سازمان، با اشاره به ابلاغ فرم و شرایط مشخصات فنی ساختمان به منظور اجرای قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها به شهرداری‌های مناطق کرج افزود: مشخصات فنی باید علاوه بر مسئول شهرسازی شهرداری هر منطقه، به تایید ناظر هماهنگ‌کننده هر پروژه نیز برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اظهار داشت: فرم‌های ویژه باید با توجه به مندرجات دفترچه اطلاعات ساختمان که توسط سازمان نظام مهندسی تکمیل و ارسال می‌شود، به صورت کاملا رایگان پر شود. این فرم‌ها باید در دفتر فنی مشترک توسط سازمان و شهرداری در زمان صدور جواز تکمیل شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد. وی تاکید کرد: تکمیل این فرم‌ها برای همه ساختمان‌ها اجباری است و باید توسط مهندس ناظر بررسی و امضا شود تا در هنگام پیش‌فروش، مدارک لازم در اختیار کارفرما باشد.

در ادامه، مهندس قنبری تاکید کرد: اجرای قانون پیش‌فروش هم با توجه به وجود مشکل ساخت و ساز دو نقشه‌ای در سطح استان و مشکلات متعاقب آن با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

مهندس احمدی پرگو این قانون را به منظور جلوگیری از تخلفات و اطلاع خریداران از مشخصات ساختمان خریداری شده برشمرد و تاکید کرد: طبق این قانون مهندسان طراح معمار و عمران و مهندس هماهنگ‌کننده باید اطلاعات فرم‌ها را در دفترخانه رسمی تایید کنند تا فروش ساختمان امکان‌پذیر شود.

در ادامه در خصوص روش‌های اجرای این امر بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در نهایت، مقرر شد تا در خصوص نحوه اجرایی کردن صدور شناسنامه فنی و هماهنگی ناظرین راهکارهای اجرایی پیشنهاد شود.

در پایان، دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در خصوص اقدامات مشترک شهرداری و سازمان از جمله دفتر فنی مشترک و میزان رضایت‌مندی مهندسان و مالکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی راهکارهای اجرایی شدن قانون پیش‌فروش آپارتمان‌ها

منبع: روابط عمومی سازمان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۹۵
1271 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0