شفافیت، آزادی عمل معمار و حق انتخاب کارفرما حاصل رقابت سالم رئیس دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

شفافیت، آزادی عمل معمار و حق انتخاب کارفرما حاصل رقابت سالم

حامد مظاهریان، در آیین اختتامیه « نحستین دوسالانه مسابقات معماری و شهرسازی» ضمن اشاره به این ‌که تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی با آغاز دولت یازدهم بوده، افزود: با توجه به خواست و پیگیری اهالی حرفه، ایجاد دبیرخانه دائمی را به آقای دکتر آخوندی پیشنهاد دادم که وی هم با توجه به توجهی که به معماری دارند استقبال کردند و به دستور ایشان دبیرخانه دائمی در معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آغاز بکار کرد و در طی این مدت تلاش شده که انتظارات اهل حرفه برآورده شود.

کد خبر: 970725008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ مهر ۹۷ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،حامد مظاهریان، در آیین اختتامیه « نحستین دوسالانه مسابقات معماری و شهرسازی» ضمن اشاره به این ‌که تشکیل دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی با آغاز دولت یازدهم بوده، افزود: با توجه به خواست و پیگیری اهالی حرفه، ایجاد دبیرخانه دائمی را به آقای دکتر آخوندی پیشنهاد دادم که وی هم با توجه به توجهی که به معماری دارند استقبال کردند و به دستور ایشان دبیرخانه دائمی در معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی آغاز بکار کرد و در طی این مدت تلاش شده که انتظارات اهل حرفه برآورده شود.

شفافیت، آزادی عمل معمار و حق انتخاب کارفرما حاصل رقابت سالم

شفافیت، آزادی عمل معمار و حق انتخاب کارفرما حاصل رقابت سالم

شفافیت، آزادی عمل معمار و حق انتخاب کارفرما حاصل  رقابت سالم است

وی با تاکید بر این ‌که هدف دبیرخانه کاهش دخالت دولت بوده، ادامه داد: دولت نباید مداخله بلاوجه داشته باشد و فقط باید بر امور نظارت کند. در حقیقت کار اصلی باید به عهده اهل حرفه باشد و شاید در کوتاه مدت درست باشد ولی در دراز مدت دولت باید کنار برود و نقش ناظر را داشته باشد و در حقیقت سنگ را از جلو پا حرفه بردارد.
به گفته مظاهریان، انتظارات خیلی بالا بوده و این اصلاح همیشه رویای ما بوده برای رسیدن به کمال‌جویی. آیده‌آل ‌ها خیلی بالا و گاهی دست نیافتنی بوده ولی همین آرمان‌گرایی انگیزه حرکت می ‌شود.
رئیس دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی ایران با اشاه به این‌ که در مسابقات معماری و شهرسازی تلاش شده واقع‌گرایی رعایت شود، اظهار داشت: معماری بازتاب جامعه بوده؛ علی‌رغم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و بخشی از این مشکلات ریشه‌ های عمیق دارند و با یکی دو حرکت قابل اصلاح نیست ولی باید از یک جایی این اصلاحات و اجرا ایده‌آل‌ها آغاز می‌ شد.
این مسابقات به نوعی ادامه آموزش دانشگاه هستند؛ میدان آزادای و سردر دانشگاه تهران سمبل خلاقیت دانشجویان جوانی است که توانستند آرزوهای خود را به رقابت بگذارند و پیروز گردند.
وی با اعتقاد به این‌که خلاقیت و رقابت، شفافیت را بدنبال خواهد داشت، افزود: در مسابقات معماری، معمار آزادی عمل دارد، کارفرما هم می‌ تواند انتخاب درست داشته باشد. از طرف دیگر با حضور کارفرما خوب می‌ توان گفت که پیروزی حاصل شده. کارفرماهای بزرگ به این مسابقات توجه زیادی دارند، چرا که از این طریق می‌ توانند طرح مناسب و حرفه‌ای را انتخاب کنند.

شفافیت، آزادی عمل معمار و حق انتخاب کارفرما حاصل رقابت سالم

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، نقش فرهنگستان هنر در شکل‌گیری این مسابقات را خیلی مهم دانست و افزود: با تلاش فرهنگستان هنر آیین نامه برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی گرداوری گردید و بعد از آن مصوبه شورایعالی انقلاب را گرفت. البته نقدهایی همانند امکان ورود جوان‌تر ها به عرصه مسابقات وجود دارد. نقش دبیرخانه ترویجی بوده و سعی می‌ کند که کارفرما را به این سمت سوق دهد و استعدادهای جوان هم اجازه حضور داشته باشند.
به گفته رئیس دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی، در سال اول حدود پنجاه و دو درصد، در سال نود و شش حدود هفتاد و پنج درصد و در سال نود و هفت، نود درصد طرح‌ ها در دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی ایران به ثبت رسید.

منبع : وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ مهر ۹۷
2082 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0