مدیرکل دفترمقررات ملی وکنترل ساختمان در کنفرانس ملی (HSE):

۹۸درصد حوادث ساختمانی قابل پیش‌گیری است/بازدهی ۵ برابری سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی ساختمان

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با بیان اینکه ۸۰ درصد حوادث ساختمانی ناشی از خطای انسانی است، گفت: کارگروه حوادث ساختمانی تشکیل می‌شود و در شش ماه آینده تصمیمات جدی از سوی این کارگروه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

کد خبر: 3814 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ دی ۹۵ - ۴:۵۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)حامد مانی‌فر امروز پنج دی‌ماه در کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت، محیط زیست در صنعت ساختمان در محمودآباد استان مازندران با تاکید بر اینکه جبران حوادث ساختمانی گاهی بسیار دشوار خواهد بود، گفت: علت اصلی حوادث ساختمانی توجه نكردن به مقررات ملی ساختمان و بی‌توجهی به بحث ضوابط و قوانین است.بازدهی ۵ برابری سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی ساختمان

بازدهی ۵ برابری سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی ساختمان

حوزه ایمنی ساختمان

بازدهی ۵ برابری سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی ساختمان

مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: اگر بخواهیم از حوادث سخت و دشوار در بحث ساختمان جان سالم به درببریم باید به بحث تخصصی بودن ساخت ساختمان‌ها توجه کنیم و تلاش کنیم تا ساختمان‌ها توسط افراد واجد صلاحیت ساخته شوند.

مانی‌فر آگاهی و آموزش مهندسان واجد صلاحیت را در استمرار مقررات ملی ساختمان مهم قلمداد کرد و گفت: بسیاری از سازندگان و سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری در ایمنی را جزو سرمایه‌گذاری نمی‌دانند و آن را جزو هزینه‌ها محسوب می‌کننددر حالی که واقعیت‌ها و آمارهای بين‌المللی نشان از بازگشت سرمایه در صورت رعایت کردن مباحث ایمنی دارد.

وی گفت: ۸۰ درصد حوادث ساختمانی ناشی از خطای انسانی است و با برآوردهایی که از سوی سازمان‌های جهانی اعلام شده ۹۸ درصد حوادث ساختمانی قابل پیش‌گیری است.

اين مقام مسئول ادامه داد: آمارهای بین‌المللی نشان می‌دهد که هزینه کردن در ایمنی و افزایش ایمنی در ساختمان‌ها به اندازه دو تا پنج برابر بازدهی دارد و همچنین سرمایه‌گذاری در تجهیزات ایمنی سه و نیم برابر بازدهی و دربخش آموزش ۴ و نیم برابر بازدهی خواهد داشت.

مانی‌فر گفت: با بررسی‌های انجام شده مشخص شده ۱۰ تا ۱۵ درصد درآمد سرانه جامعه صرف هزینه‌های حوادث ساختمانی می‌شود که این هزینه‌ها به خانوارها و جامعه تحمیل می‌شود.

بازدهی ۵ برابری سرمایه‌گذاری در حوزه ایمنی ساختمان

منبع: صما

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ دی ۹۵
1327 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0