البرز:

سازمان نظام مهندسی البرز:عوامل به وجود آمدن سندرم خانه های بیمار

با توجه به اهمیت آموزش و ترویج روش های جلوگیری از خطرات ناشی از نشت گاز و مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن (مرگ خاموش) به ویژه در فصل زمستان،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز اقدام به برگزاری همایش «جامعه سالم و ایمن، تجهیزات استاندارد و پیشگیری از مرگ خاموش» کرد.

کد خبر: 3649 تاریخ انتشار: شنبه ۴ دی ۹۵ - ۱۰:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،با توجه به اهمیت آموزش و ترویج روش های جلوگیری از خطرات ناشی از نشت گاز و مسمومیت ناشی از گاز منواکسید کربن (مرگ خاموش) به ویژه در فصل زمستان،سازماننظام مهندسی ساختمان استان البرز اقدام به برگزاری همایش «جامعه سالم و ایمن، تجهیزات استاندارد و پیشگیری از مرگ خاموش» کرد.عوامل به وجود آمدن سندرم خانه های بیمار

عوامل به وجود آمدن سندرم خانه های بیمار

سندرم خانه های بیمار

عوامل به وجود آمدن سندرم خانه های بیمار

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و مدرس رسمی سازمان نظام مهندسی در این همایش اظهار کرد: «خانه ای ایمن است که بیمار نباشد، شرایط آسایش در خانه بسیار فاکتور مهمی است. در گذشته وقتی بحث آسایش می شد فقط موضوع دما مطرح بود. ولی اکنون با وسایل گرمایش باید شرایط آسایش تامین شود. شرایط و دمای آسایش در زمستان بر اساس استاندارد بین ۱۹ تا ۲۲ درجه سانتی گراد و طبق مقررات ملی ایران بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد مطرح است.»
دکتر پیمان ابراهیمی بیان کرد: «با وجود اینکه اکنون مرگ خاموش ناشی از عدم استفاده صحیح از وسایل گازسوز و مشکلات دودکش آنها مطرح است ولی موضوعی که مغفول باقی مانده «سندروم خانه های بیمار» است. این موضوع آمار دقیق و روشنی ندارد و به راحتی نمود پیدا نمی کند و شاید در سال های آتی اثر خود را بر سلامت ساکنان داشته باشد.»
مدرس رسمی سازمان نظام مهندسی افزود: «عواملی که باعث به وجود آمدن سندرم خانه های بیمار می شود عبارت است از: تهویه ناکافی، آلاینده های شیمیایی تولید شده توسط وسایل داخل ساختمان (مواد آروماتیک، CO، Cl)، ورود آلاینده های شیمیایی ناشی از منابع خارج از ساختمان، آلاینده های بیولوژیکی (پوست، قارچ، مایت و…)، کمبود اکسیژن و نشت محصولات احتراق.

منبع: خبرگزاری آنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ دی ۹۵
1144 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0