استان قم:

مهندسان قم با ارائه نظرات تخصصی مسئولان استان را یاری کنند

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: مجموعه مهندسان قم می‌تواند با ارائه نظرات کارشناسی، تخصصی و فنی خود در خصوص اجرای پروژه‌ها مختلف مسئولان استان را یاری کنند.

کد خبر: 3570 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲ دی ۹۵ - ۳:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: مجموعه مهندسان قم می‌تواند با ارائه نظرات کارشناسی، تخصصی و فنی خود در خصوص اجرای پروژه‌ها مختلف مسئولان استان را یاری کنند. مهندسان قم با نظرات تخصصی مسئولان استان را یاری کنند

مهندسان قم با نظرات تخصصی مسئولان استان را یاری کنند

مهندسان قم

مهندسان قم با نظرات تخصصی مسئولان استان را یاری کنند

محسن بهشتی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه اعضای سابق و جدید هیئت رئیسه گروه‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان قم اظهار داشت: گروه‌های تخصصی بازوان مشورتی و فکری سازمان نظام مهندسی هستند که ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند.

وی بیان داشت: هیئت مدیره سازمان باید موضوعات فنی و تخصصی هر رشته را از گروه‌های تخصصی آن مطالبه کند و پویایی گروه‌های تخصصی می‌تواند به پیشبرد اهداف سازمان و حرکت رو به جلوی این تشکل تخصصی کمک کند.

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: خروجی‌های مباحث گروه‌های تخصصی باید به هیئت مدیره سازمان راه پیدا کند و هیئت مدیره نیز باید از این نظرات کارشناسی حداکثر بهره‌برداری را انجام دهد.

وی با اشاره به چالش‌های مختلف پروژه‌های عمرانی در شهر قم گفت: امروز پروژه‌هایی همچون مونوریل، مترو، بلوار پیامبر اعظم(ع) و عبور قطار سریع السیر از استان از جمله چالش‌های قم است که مجموعه مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان قم می‌تواند با ارائه نظرات کارشناسی، تخصصی و فنی خود در خصوص اجرای پروژه‌ها مختلف، مجموعه استان را یاری کنند چرا که مسئولان استان امروز در راستای عمران و آبادانی شهر به کمک‌های مهندسان و این مجموعه تخصصی نیازمند هستند.

بهشتی تأکید کرد: مهندسان به عنوان نخبگان جامعه باید از مسائل مختلف استان مطلع باشند و در این راستا باید با دغدغه مسائل و پروژه‌ها را دنبال کنند و آنجایی که می‌بایست نظر کارشناسی را برای بهتر شدن کار ارائه کرد، نباید از این امر دریغ داشت.

وی گفت: امروز استان قم در زمینه مباحث مهندسی و کار فنی و تخصصی به یک بلوغ لازم رسیده است و می‌توان برای موضوعات و پروژه‌های مختلف استانی در خود استان تصمیم گرفت و از این تصمیم در سطح کلان نیز دفاع کرد.

مهندسان قم با نظرات تخصصی مسئولان استان را یاری کنند

راه‌اندازی دبیرخانه نقد پروژه‌های شهری

امین مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های هیئت اجرایی برگزاری انتخابات هیئت رئیسه گروه‌های تخصصی این سازمان اظهار داشت: برنامه ریزی‌های هیئت اجرایی انتخابات به گونه‌ای بود که از همان ابتدای کار بر اساس زمانبندی مشخص و تعریف شده مراحل برگزاری انتخابات پیش می‌رفت هر چند شورای مرکزی لیست نهائی کاندیداهای تائید صلاحیت شده را با تأخیری نزدیک به ۹ روز به هیئت اجرایی استان ابلاغ کرد که این تأخیر موجب به تعویق افتادن تاریخ انتخابات از ۱۳ آبان‌ماه به ۲۰ آبان شد.

وی عنوان کرد: در برخی از رشته‌های از جمله ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری تعداد داوطلبان به حدنصاب لازم نرسید و بر اساس قانون اعضای کمیسیون‌های تخصصی در این رشته‌ها بر اساس انتخاب هیئت مدیره سازمان تشکیل شدند.

مقومی از اعضای جدید هیئت رئیسه گروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی سازمان خواست تا وقت بیشتری برای مباحث تخصصی به رشته‌های مربوط خود در جلسات بگذارند و در موضوعات مختلف هیئت مدیره سازمان را یاری دهند.

وی با بیان اینکه داشتن تجربه و تسلط کافی از ویژگی‌های این دوره از گروه‌های تخصصی است، افزود: به نظر می‌رسد در این دوره نیازمند هماهنگی‌های بیشتر بین گروه‌های تخصصی هستیم تا در بررسی و حل موضوعات و مسائل بین رشته‌ای عملکرد بهتری داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم، با بیان اینکه گروه‌های تخصصی جایگاه مشورتی برای هیئت مدیره سازمان دارند، افزود: امید است با ساماندهی و تقویت دبیرخانه گروه‌های تخصصی بتوانیم موضوعات مورد نظری که در گروه‌های تخصصی جمع بندی می‌شود را بهتر از گذشته مورد پیگیری قرار دهیم و پیشنهادها در زمان مشخصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه نقد پروژه‌های شهری نیز گفت: امیدواریم بتوانیم در این دوره در راستای انتقال تجرببات تخصصی و فنی در خصوص پروژه‌های بزرگ عمرانی که در شهر و استان قم در حال انجام است نقدها و پیشنهادهای راهگشای خود را به محموعه استان ارائه دهیم.

مهندسان قم با نظرات تخصصی مسئولان استان را یاری کنند

منبع: قم پرس

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ دی ۹۵
1048 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0