دلیل قرار گرفتن 3 عضو کابینه رودرروی هم دعوای جديد

دلیل قرار گرفتن ۳ عضو کابینه رودرروی هم

شش ‌ماه مانده به انتخابات سازمان نظام مهندسي، باز هم دعوايي جديد شكل گرفت. ماجرا از اين قرارست كه وزارت راه ‌و شهرسازي در اقدامي جديد، لغو ارجاع نظارت از طرف سازمان ‌هاى نظام مهندسى با تغيير شيوه‌ نامه تبصره دو ماده بیست و چهار آیين ‌نامه اجرائى ماده سی و سه قانون نظام مهندسى و كنترل ساختمان را در دستور كار خود قرار داده بود.

کد خبر: 970205001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷ - ۸:۳۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، شش ‌ماه مانده به انتخابات سازمان نظام مهندسي، باز هم دعوايي جديد شكل گرفت. ماجرا از اين قرارست كه وزارت راه ‌و شهرسازي در اقدامي جديد، لغو ارجاع نظارت از طرف سازمان ‌هاى نظام مهندسى با تغيير شيوه‌ نامه تبصره دو ماده بیست و چهار آیين ‌نامه اجرائى ماده سی و سه قانون نظام مهندسى و كنترل ساختمان را در دستور كار خود قرار داده بود.

دلیل قرار گرفتن 3 عضو کابینه رودرروی هم

دلیل قرار گرفتن ۳ عضو کابینه رودرروی هم

دلیل قرار گرفتن ۳ عضو کابینه  رودرروی هم

اقدامي كه به بياني ساده‌ تر، نظارت را از سازمان نظام مهندسي گرفته و به شهرداري ميدهد و در اين بين، حق‌الزحمه ۵ درصدي سازمان نظام مهندسي كشور كه از مهندسان ناظر دريافت مي ‌شد، حذف مي‌ گردد. اين اقدام وزارت راه‌ و شهرسازي اين سوءظن را ايجاد كرده كه عباس آخوندي، به علت استيضاح و ناراحتي از آن، دست به تضعيف سازمان نظام مهندسي زده كه از اين استيضاح حمايت كرده بود. اين را اكبر تركان در مطرح كرده است. تركان، ریاست سابق سازمان نظام مهندسی کشور، بیان کرده: «متأسفانه آخوندی براساس رأی خود بصورت استبدادی عمل می ‌کند و درصدد است مستبدانه رأی خود را حاکم کند؛ ولی چنین برخورد مستبدانه‌ای از او بعید است و انتظار ما از آخوندی اهمیت‌ دادن به نظرات دیگران است.
دستیار ویژه رئیس ‌جمهور در بخش ديگري از اظهاراتش عنوان کرد: «آخوندی به علت ناراحتی از قضیه استیضاح، به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است؛ در‌حالی‌ که باید به آخوندی بگوییم ما مقصر استیضاح نیستیم و ما را تنبیه نکنید. بنابراين به صلاح آخوندی است که تا این حد مستبدانه برخورد نکند». البته در اين میان، وزير كشور نيز اقدام اخير وزارت راه را بي‌ جواب نگذاشته و با مغاير قانون خواندن آن، الزام آن براي اجرا در شهرداري ‌ها را رد كرده است. در پي اين اقدام وزير كشور، استانداري تهران نيز خطاب به شهرداران و فرمانداران استان، دستور وزير كشور را منتقل كرده است.

دلیل قرار گرفتن ۳ عضو کابینه رودرروی هم

البته ارجاع نظارت بر ساختمان به شهرداري‌ ها، به علت تخلف ‌های گسترده‌ اين نهاد و نگاه منفي به آن در حوزه ساخت‌وساز، به سهولت محل پرسش است.

منبع : راه برترین ها

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اردیبهشت ۹۷
971 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0