مسئول نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی

غیر استاندارد بودن ۶۳ درصد از ساخت و سازهادرکهگیلویه وبویراحمد

63 درصد از ساخت و سازهای مسکونی شخصی در کهگیلویه وبویراحمد مغایر با مصوب سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند.

کد خبر: 3463 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آذر ۹۵ - ۳:۵۱ ق.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)غیر استاندارد بودن ۶۳ درصد از ساخت و سازها مسئول نظارت عالیه ماده ۳۵ اداره کل راه و شهرسازی در شورای فنی استان گفت: از ۸۴۰ پلاک ساختمانی شخصی ساز در مراحل اسکلت ،سفت کاری و نازک کاری در استان بازرسی شد که ۶۳ درصد صاحبان این املاک با تغییر در نقشه اولیه به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند.

غیر استاندارد بودن 63 درصد از ساخت و سازها

ساخت و ساز

غیر استاندارد بودن ۶۳ درصد از ساخت و سازها

احمدی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ پلاک از مجموع این پلاکها در یاسوج واقع شده اند افزود:در  این شهر ۸۶ درصد از ساخت و سازهایی که انجام شده غیراستاندارد و مغایر با نقشه مصوب اولیه بوده است.
وی گفت: از جمله ضوابط و مقرارت ملی ساختمان رعایت اصول فنی و نصب استاندارد آسانسور در ساختمانهای مسکونی است که در بخش بزرگی از این واحدها، این اصول رعایت نشده است.
معاون فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه استان همچنین با اشاره به اینکه آسانسورهای نصب شده درساختمان های ۲۵ دستگاه اجرایی استان غیراستاندارد است افزود:در استان ۳۲ نصاب آسانسور فعالیت دارد که تنها ۶ نصاب آن مجوز قانونی و رسمی دارند.
انتظام سهمگین روند ساخت و سازهای مسکونی در استان به ویژه در شهر یاسوج را ناخوشایند خواند و گفت: برای بهبود و ارتقاء کیفیت ساخت و سازها و رعایت اصول فنی و مقررات ملی ساختمان نیاز به عزم و اهتمام جدی همه جانبه در بین دستگاههای متولی است.
معاون عمرانی استاندار نیز با بیان اینکه بحث نظارت بر ساخت و سازهای مسکونی اعم از دولتی و شخصی در دستور کار این معاونت و شورای فنی استان قرار گرفته است افزود:کنترل نقشه های معماری و مصوب،طول طبقات و جانمایی مناسب آسانسور،کنترل تعداد آسانسورهای مجاز در هر ساختمان متناسب با تعداد طبقه و نحوه دسترسی آسان برای افراد سالمند و معلولان جسمی و حرکتی و نیز کنترل رعایت ابعاد و اندازه فضای در نظر گرفته شده برای نصب آسانسور در ساختمان ها مهمترین راهکار برای نصب استاندارد آسانسور است.
نیک اقبالی همچنین با تاکید بر نظارت دقیق و مستمر روند اجرایی ساخت و سازهای مسکونی شخصی توسط دستگاههای متولی، اطلاع رسانی دقیق ضوابط ساختمانی و مقررات ملی ساختمان به مردم را مهم خواند و افزود: شهرداری ها ،سازمان نظام مهندسیساختمان و راه و شهرسازی استان نقش مهمی در این زمینه دارند که باید با تعامل ،هم فکری، برنامه ریزی دقیق و کنترل و نظارت های مستمر بر ساخت و سازهای می توان از هرگونه ساخت و ساز غیراستاندارد و غیرمجاز در استان جلوگیری کرد.

غیر استاندارد بودن ۶۳ درصد از ساخت و سازها

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آذر ۹۵
1175 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0