رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد:

سازمان نظام مهندسی یزد: نکات ایمنی در بیشتر کارگاه‌های ساختمانی استان رعایت نمی‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: نکات ایمنی در بیشتر کارگاه‌های ساختمانی استان رعایت نمی‌شود.

کد خبر: 3437 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ آذر ۹۵ - ۳:۴۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، ،علیرضا فرشید در یزد اظهار داشت: با وجود تاکیداتی که در قالب مباحث مقررات ملی ساختمان در زمینه ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی می‌شود اما همواره شاهدیم نکات ایمنی در بیشتر کارگاه‌های ساختمانی رعایت نمی‌شود

نکات ایمنی در بیشتر کارگاه‌های ساختمانی رعایت نمی‌شود

نکات ایمنی

نکات ایمنی در بیشتر کارگاه‌های ساختمانی رعایت نمی‌شود

وی با اشاره به ضعف قدرت اجرایی سازمان نظام مهندسیدر برخورد با تخلفات ادامه داد: رعایت نکات ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی استان در حد شعار باقی‌مانده و نهادهای مرتبط با ساخت وساز نیز توجه چندانی به این موضوع ندارند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد با بیان اینکه نظام مهندسی در این زمینه نیاز به همکاری دستگاه‌های اجرایی دارد اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور منعقد شده اما لازم است برای توجه به رعایت نکات ایمنی با فرهنگ‌سازی اقدام شود.

وی با اشاره به تعداد بالای حوادث کار در کارگاه‌های ساختمانی عنوان کرد: سالانه تعداد زیادی از کارگران ساختمانی بخاطر رعایت نشدن همین نکات ایمنی دچار آسیب‌های جدی می‌شوند.

فرشید با اشاره به این حوادث گفت: سقوط از ارتفاع، فوت به دنبال سقوط یا اصابت ضربه به سر و قطع نخاع از جمله حوادثی است که کارگران را در محیط‌های خالی از ایمنی تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر آموزش به مهندسان و کارگران ساختمانی در زمینه رعایت نکات ایمنی اظهار داشت: رعایت ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی این حوادث را به حداقل ممکن خواهد رساند.

نکات ایمنی در بیشتر کارگاه‌های ساختمانی رعایت نمی‌شود

منبع: فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۵
1312 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0