رئیس نظام مهندسی معدن کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن: وجود ذخایر آهک با عیار ۹۹٫۹ درصد در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس نظام مهندسی معدن کهگیلویه و بویراحمد از وجود ذخایر آهک با عیار 99.9 درصد در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

کد خبر: 3297 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آذر ۹۵ - ۶:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سید ابوطالب ابطحی امروز در یاسوج با بیان اینکه باید از داشته‌ها و ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به نحو مطلوبی برای توسعه استان استفاده کنیم اظهار کرد: باید از هر آنچه که به عنوان مواد معدنی در استان است برای توسعه و رونق تولید و اشتغال بیشتر استفاده کرد. ذخایر آهک با عیار ۹۹٫۹ درصد در کهگیلویه و بویراحمد

ذخایر آهک با عیار 99.9 درصد در کهگیلویه و بویراحمد

ذخایر آهک

این فعال در حوزه معدن تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا از مواد معدنی برای خام فروشی استفاده نمی‌کنند بلکه در آن کشورها با فرآوری مواد معدنی در داخل کشور و در مناطقی که معدن وجود دارد به توسعه اقتصادی و پویایی این بخش کمک می‌کنند.

ابطحی در ادامه گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ذخایر معدنی بسیار خوبی وجود دارد که برخی از آن‌ها عیار بالایی دارند و با استفاده از این ذخایر می‌توان به رونق تولید و اشتغال در استان کمک کرد.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون از داشته‌های معدنی خود استفاده چندانی نکرده‌ایم بیان کرد: این در حالی است که استان ما از نظر بیکاری مشکلات زیادی دارد و از استان‌هایی هستیم که در زمینه بیکاری اوضاع و احوال خوبی ندارد.

رئیس نظام مهندسی معدن در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: یکی از این ذخایر بسیار خوب در استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به ذخایر آهک است.

وی گفت: ذخایر آهک استان ما عیار بسیار بالایی دارند به طوری که عیار این آهک و معادن آن در استان ما ۹۹٫۹ درصد است که می‌تواند در برخی صنایع کاربرد بسیار خوبی داشته باشد.

این مسؤول بیان کرد: از آهک بیشتر در کاغذسازی استفاده می‌شود که می‌توان با داشتن این نوع ذخایر با عیار بالا در استان کهگیلویه و بویراحمد کارخانه کاغذسازی در جوار این معادن ایجاد کرد.

ابطحی گفت: چرا باید هنگامی که چنین معادنی برای رونق تولید کاغذسازی در کشور داشته باشیم ایران یکی از کشورهای واردکننده کاغذ در دنیا باشد.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد پدیده‌های زمین‌شناسی زیبایی وجود دارد، افزود: می‌توان از این پدیده‌های زیبای زمین‌شناسی برای رونق گردشگری و جذب توریست و گردشگر بیشتر استفاده کرد.

ذخایر آهک با عیار ۹۹٫۹ درصد در کهگیلویه و بویراحمد

منبع: فارس

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۹۵
1125 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0