خراسان رضوی:

دومین همایش اخلاق حرفه ای مهندسان ساختمان در مشهدبا حضور اعضای سازمان نظام مهندسی برگزار شد

دومین همایش استانیاخلاق حرفه ای با حضور 600 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی روز پنجشنبه در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

کد خبر: 3225 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ آذر ۹۵ - ۱۱:۳۷ ق.ظ
 به گزارش اخبار  نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir دومین همایش استانیاخلاق حرفه ای با حضور ۶۰۰ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی روز پنجشنبه در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد. دومین همایش اخلاق حرفه ای مهندسان ساختمان در مشهد

دومین همایش اخلاق حرفه ای مهندسان ساختمان در مشهد

دومین همایش اخلاق حرفه ای

دومین همایش اخلاق حرفه ای مهندسان ساختمان در مشهد

 مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این همایش یکروزه مبانی نظری نظام نامه رفتار اخلاقی حرفه ای در مهندسی ساختمان را تشریح کرد.
منوچهر شیبانی اصل رعایت اخلاق حرفه ای توسط مهندسان را در همه فعالیتهای مهندسی ضروری دانست و گفت: نظام نامه اخلاق حرفه ای توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و از شورای مرکزی و سایر تشکل های قانونی نظرسنجی شد و در نهایت این نظام نامه با امضای وزیر در ۹ تیرماه امسال ابلاغ شد.
وی بیان کرد: ایران با توجه به پیشینه طولانی خود در معماری و مهندسی ساختمان سازی می تواند جایگاه ویژه ای در حوزه مهندسی حرفه ای داشته باشد اما اکنون کشورهای پیشرفته در زمینه اخلاق حرفه ای جلوتر هستند.
شیبانی تفاوت کشورهای پیشرفته و کشورهای عقب مانده در مهندسی حرفه ای را در مواردی از جمله اخلاق به عنوان اصل پایه، وحدت، مسئولیت پذیری، احترام به قانون و مقررات، احترام به حقوق دیگر شهروندان، عشق به کار، تحمل سختی ها برای سرمایه گذاری در آینده، میل به ارائه کارهای برتر و نظم پذیری ذکر کرد.
این مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: مسئولیت قانونی متاخر بر مسئولیت اخلاقی است، مسئولیت قانونی قابل انتقال است ولی مسئولیت اخلاقی چنین نیست.
شیبانی بیان کرد: در واقع اخلاق حرفه ای، قانون میثاقی در دایره اهل حرفه است و ارزشهای بنیادین در اخلاق حرفه ای شامل صداقت و درستکاری، بی طرفی، امانتداری، صلاحیت حرفه ای، پاسخگویی و شفافیت می شود.
این مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: رعایت اخلاق توسط مهندسان در همه فعالیتهای مهندسی ضروری است زیرا این مهم در درازمدت منافع مادی بیشتری را برای آنان به همراه می آورد

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۵
1497 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0