یک مقام صنفی:

بخشی از هزینه درمانی به نظارت و آموزش در بخش کشاورزی تخصیص یابد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: با اختصاص بخشی از هزینه های درمانی دولت به افزایش نظارت در بخش کشاورزی و آموزش بهره برداران، آگاهی درباره استفاده از سموم و کودهای شیمیایی افزایش و آلودگی های زیست محیطی کاهش می یابد.

کد خبر: 2774 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ آذر ۹۵ - ۳:۱۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.irاحمد کبیری» در مراسم امضای تفاهمنامه انجمن ارگانیک ایران و سازمان نظام مهندسیکشاورزی و منابع طبیعی کشور افزود: سطح زیرکشت محصول ارگانیک در کشور هنوز به آمار قابل قبولی نرسیده است و باید تلاش کنیم با تعامل و اجرای پروژه های مشترک این امر را سرعت بدهیم. تخصیص بخشی از هزینه درمانی به نظارت در بخش کشاورزی

تخصیص بخشی از هزینه درمانی به نظارت در بخش کشاورزی

بخش کشاورزی

تخصیص بخشی از هزینه درمانی به نظارت در بخش کشاورزی

وی امضای این توافقنامه را گامی برای توسعه کشاورزی ارگانیک در کشور دانست.

** تولید محصول ارگانیک؛ نیازمند طراحی دوره های آموزشی
رییس هیات مدیره انجمن ارگانیک ایران در این آیین تاکید کرد تولید محصول ارگانیک کمک به سلامت جامعه است.
«رضا نورانی» گفت: بر اساس این توافقنامه برای برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت تولید محصولات ارگانیک، ایجاد و توسعه کشتزارها و باغ های ارگانیک الگو در قطب های کشاورزی کشور، برنامه ریزی برای بازدیدهای علمی مورد نیاز کارشناسان و بهره برداران از واحدهای تولیدی ارگانیک و… همکاری می کنیم.
وی اضافه کرد: سیستم «پی.جی.اس» (PGS) در واقع بازرسی ایمنی است که بین تولیدکننده و مصرف کننده بدون صرف هزینه ایجاد می شود.
به گفته وی، انجمن ارگانیک ایران و سازمان نظام مهندسیکشاورزی و منابع طبیعی کشور می توانند رابط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشند تا هزینه ای به آنان تحمیل نشود.
به گفته وی، هزینه نهاده ها و بازرسان بین المللی ارگانیک بسیار بالاست و با سیستم پی.جی.اس که در همه دنیا استفاده می شود، می توان سلامت محصولات ارگانیک را تایید کرد.

تخصیص بخشی از هزینه درمانی به نظارت در بخش کشاورزی

** ایران یکی از نمایندگان جهانی نظارت بر تولید و عرضه محصولات ارگانیک
دبیر انجمن ارگانیک ایران اعلام کرد این انجمن نماینده آیفوم (ifoam) در ایران است که وظیفه نظارت بر تولید و عرضه محصولات ارگانیک در جهان را بر عهده دارد.
به گفته «محمدرضا داوری»، آیفوم در چهار کشور نمایندگی ملی دارد که ایران در سال ۱۳۹۳ موفق به کسب نمایندگی شد.
وی نبود سرفصل درس ارگانیک در رشته های دانشگاهی کشاورزی را از کاستی های سیستم آموزش عالی عنوان کرد و افزود: آشنایی دانش آموختگان کشاورزی با مباحث ارگانیک کم است و می توان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، برای افزایش سطح آگاهی اعضا دوره های آموزشی برگزار کرد.
داوری افزود می توان به طور مشترک با سازمان، گواهینامه ارگانیک بر اساس سیستم های ICS و PGS صادر کرد و توضیح داد: با اجرای این سیستم ها می توانیم سطح زیرکشت ارگانیک کشور را تا پنج درصد افزایش دهیم.
تفاهمنامه ترویج کشاورزی ارگانیک با همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی کشاورزی و انجمن ارگانیک ایران در چهار ماده تهیه و امضا شد.

تخصیص بخشی از هزینه درمانی به نظارت در بخش کشاورزی

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۹۵
1123 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0