آذربایجان شرقی:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر آذربایجان شرقی: لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر

در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

کد خبر: 2694 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آذر ۹۵ - ۳:۳۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،محمود واعظی صبح امروزدرحاشیه دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی ICT در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته کشور در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به برخی سوالات پرداخت. لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر

لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر

لزوم اخذ مجوز

لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر

وزیر ارتباطات در خصوص همکاری موتور جست‌وجوی روسی “یاندکس” در ایران اظهار کرد: با حضور هیات روسی در ایران این موضوع نیز در کنار سایر موارد پیگیری می‌شود اما هنوز توافق قطعی درباره موضوع صورت نگرفته است.

محمود واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در خصوص بودجه سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: امیدواریم با بودجه‌ای که در نظر گرفته شده بتوانیم به اهدافی که در این حوزه در نظر داریم، برسیم.

وی یادآور شد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ رقم خوبی برای مواردی چون ارتباط رسانی روستایی، شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیک و غیره در نظر گرفته شده است.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگری درباره عدم اعمال کاهش تعرفه اینترنت از سوی برخی شرکت‌های اینترنتی عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای قیمت اینترنت رقمی را به عنوان سقف تعیین می‌کند و هیچ اپراتوری مجاز نیست خدمات را با قیمتی بیش از آن ارائه کند. البته رقابت بین اپراتورها و شرکت‌های FCP موجب می‌شود که شرکت‌ها تعرفه‌های متنوعی را ارائه کنند اما اگر در موردی سقف تعرفه مورد توجه قرار نگرفت مشترکان می‌توانند موضوع را با سامانه ۱۹۵ مطرح کرده و از آن طریق پیگیری کنند.

واعظی در ارتباط با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص برخی کانال‌های خبری نیز توضیح داد: بر اساس آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی، مصوب شده است که کانال‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف بیش از حد خاصی عضو دارند و مشغول به فعالیت‌های خبری و اطلاع رسانی هستند باید از مراجع مرتبط مجوزهای لازم را دریافت کنند.

او در عین حال عنوان کرد: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول شده است تا با تشکیل کمیته‌ای آیین‌نامه‌های مربوط به این بخش را تدوین کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا درست است که اعلام شده برای تبلیغات ریاست جمهوری باید کاندیدها از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده کنند، گفت: هنوز آیین‌نامه‌ای در این خصوص تدوین نشده و این موضوع به گونه‌ای است که نمی توان آن را تنها در اختیار یک وزارت خانه دانست. البته سال گذشته شورای عالی فضای مجازی یک چارچوبی کلی در این خصوص تعیین کرده است.

واعظی همچنین در صحبت‌های خود از اقدامات دولت برای ارتباط رسانی به روستاها یاد کرد و گفت: وزارت بهداشت در این زمینه اقدام خوبی انجام داده و حدود ۵۰۰۰ روستای جدید را به ما معرفی کرده است تا برای ارائه خدمات سلامت الکترونیک در اولویت قرار گیرند.

لزوم اخذ مجوز برای کانال‌های پرکاربر

منبع: ایسنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۵
1705 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0