مازندران:

چالش نظام شهرسازی در مازندران:گردشگران مالک

رئیس سازمان ننظام مهندسی ساختمان مازندران گفت که گردشگران مالک، نظام شهر سازی در این استان را دچار چالش کرده اند.محسن قربانی در همایش بزرگداشت روز شهرسازی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر، اظهار کرد: این افراد بدون در نظر گرفتن علم شهرسازی ، واحدهای مسکونی خود را بنا می کنند.

کد خبر: 2679 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ آذر ۹۵ - ۱:۵۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس سازمان ننظام مهندسیساختمان مازندران گفت که گردشگران مالک، نظام شهر سازی در این استان را دچار چالش کرده اند.محسن قربانی در همایش بزرگداشت روز شهرسازی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر، اظهار کرد: این افراد بدون در نظر گرفتن علم شهرسازی ، واحدهای مسکونی خود را بنا می کنند. چالش نظام شهرسازی در مازندران

چالش نظام شهرسازی در مازندران

نظام شهرسازی

چالش نظام شهرسازی در مازندران

وی توضیح داد : برخی از گردشگران اول بدون بررسی لازم زمین می خرند و سپس بی توجه به اصول شهرسازی و نامناسب بودن زمین ، ساختمان می سازند و از این طریق نظام شهرسازی استان رابا چالش مواجه کرده اند.

بر اساس آمارهای غیررسمی دستکم ۲۰۰ هزار ویلا در مازندران متعلق به افراد غیربومی و گردشگران مالک است که عمدتا در مناطق روستائی و حاشیه شهرها ساخته شده اند.

علاوه بر این ، بخشی از گردشگران مالک هم در مناطق شهری مازندران اقدام به خرید زمین و ساخت مسکن می کنند. آمار رسمی یا غیررسمی در این زمینه وجود ندارد .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت : علم شهرسازی در دنیای امروز علمی جدید و تازه است و در استان مازندران نیز در ۱۰ سال اخیر همواره رو به تکامل بوده است .

وی افزود : از ۱۰ بند قانونی که در نظام مهندسی وجود دارد ، سه بند آن مربوط به شهرسازی است که این نشانگر اهمیت و ضرورت موضوع است .

شهر فروشی با ماده ۱۰۰

وی با انتقاد از وجود کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری ها ، بیان کرد : معتقدم ماده ۱۰۰ یعنی شهرفروشی و به عبارت ساده تر در ماده ۱۰۰ به دنبال این هستند که حرامی را با پرداخت یک جریمه به حلال تبدیل کنند .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت : از هر یکصد فقره پرونده ای که در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح می شود ، ۹۹ مورد آن در همین کمیسیون با پرداخت جریمه ، مختومه می شود و آن یک موردی هم که حکم قلع و قمع می گیرد ، با اعتراض متشاکی به دیوان می رود و در آنجا حکم قلع و قمع به جریمه نقدی تبدیل می شود.

وی افزود : : امیدواریم با همفکری و بهره گیری از خرد جمعی بتوانیم برای این شهرفروشی یک راه حل منطقی پیدا کنیم تا بیش از این شهرسازی ما تحت تاثیر ساخت و سازهای غیر کارشناسی و غیر علمی قرار نگیرد.

همایش یکروزه بزرگداشت روز شهرسازی با حضور جمعی از اساتید دانشگاهها ، دانشجویان و مسئولان راه و شهرسازی استان مازندران در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد.

چالش نظام شهرسازی در مازندران

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۵
1268 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0