انتصاب مظاهریان برای ۲ سال به ریاست دبیرخانه:

تشکیل هیات رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی

هیات رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی با انتصاب معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به مدت ۲ سال به ریاست دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی تشکیل شد.

کد خبر: 2566 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آذر ۹۵ - ۱۲:۵۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،هیات‌رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی تشکیل شد. همچنین در نخستین جلسه هیات رسیدگی به اختلافات، اعضا، دکتر حامد مظاهریان را به عنوان رئیس دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی به مدت ۲ سال انتخاب کردند. تشکیل هیات رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات

تشکیل هیات رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات

مسابقات شهرسازی و معماری

تشکیل هیات رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات

متن بیانیه بدین شرح است:

عرصه رقابتی سالم، یکی از ملزومات و زمینه ساز پیشرفته هر کشور است. این عرصه رقابتی در بسیاری از کشورهای جهان، شیوه ای معمول و شایسته است که سال هاست جامعه جهانی در بستر خود آن را تجربه می کند و در کشور ما با توجه به بودن ردپاهایی کمرنگ در تاریخ، امروز، شاهد فراگیر شدن آن هستیم و شاید فراهم شدن زمینه اجرای عادلانه این بستر، یکی از قطعات پازل رشد و ترقی را به شایسته ترین شکل فراهم کند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرای آیین نامه جامع برگزاری مسابقات طراحی معماری و شهرسازی (مصوب ۱۳۸۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی) دبیرخانه دائمی را در اردیبهشت ۱۳۹۴ تشیکل و مستقر نموده است.

طبق آیین نامه جامع برگزاری مسابقات، تشکیل هیات رسیدگی به اختلافات به عنوان نهادی برای پاسخگویی به شکایات و اداره کردن دبیرخانه دائمی تشکیل شده که متشکل از؛ نماینده تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی، نماینده تام الاختیار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نماینده تام‌الاختیار رئیس فرهنگستان هنر، نماینده تام‌الاختیار جامعه مهندسان مشاور ایران، و یک نفر از استادان سرشناس و زبده معماری و شهرسازی به انتخاب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

پس از معرفی نمایندگان محترم متشکل از دکتر حامد مظاهریان نماینده وزارت راه و شهرسازی، دکتر سیدمحسن حبیبی نماینده فرهنگستان هنر، دکتر سیدغلامرضا اسلامی نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس علیرضا شهابیان نماینده جامعه مهندسان مشاور از طرف ارگان‌های ذی ربط در نهایت هیات رسیدگی به اختلافات در آبان ماه ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

در نخستین جلسه هیات رسیدگی به اختلافات، اعضا در راستای اجرای بند ۴-۳ بخش ۵ آیین‌نامه جامع برگزاری مسابقات معماری و شهرسازی، دکتر حامد مظاهریان را به عنوان رئیس دبیرخانه دائمی برای مدت دو سال منصوب کردند. همچنین طبق بند ۴-۲ بخش ۵ آیین نامه مذکور، مهندس خدادادی به عنوان دبیر دائمی انتخاب شد.

امید است که در راستای بهبود عملکرد و ایفاد نقش حاکمیتی دبیرخانه دائمی و هیات رسیدگی به اختلافات، همه ارکان و دست اندرکاران مسابقات اعم از سرمایه گذاران و کارفرمایان، مدیران، مشاوران، داوران، شرکت کنندگان و همچنین نظامات و انجمن ها و اصناف و تمامی بنگاه های حرفه ای با ترویج و اجرای ضوابط و مقررات علاوه بر ارتقای سطح کیفی و کمّی مسابقات بتوانند در جهت وصول و گسترش عدل در سطح جامعه و حرفه، قدمی موثر برداشته و یاری رسان این هیات در رهیافت این مهم گردند.

گفتنی است، در فروردین ماه سال ۹۴ دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی تشکیل شد و دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با صدور بیانیه ای از شروع به کار دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی خبر داد. (جزئیات بیشتر را اینجابخوانید.)

همچنین دستورالعمل تشکیل دبیرخانه دائمی معماری و شهرسازی نیز سال گذشته در جلسه فروردین ماه ۹۴ شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و دکتر پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با امضای نمایندگان وزارتخانه های کشور، جهاد کشاورزی، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حفاطت محیط زیست مصوب شد.

تشکیل هیات رسیدگی به اختلافات دبیرخانه دائمی مسابقات

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسیکلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۹۵
1439 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0