یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه هرمزگان:

نظام مهندسی ساخت و تولید، پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی است‌

‌معاون آموزشی و پژوهشی و عضو هیئت‌علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه هرمزگان گفت: دانشگاه هرمزگان و انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران تصمیم گرفت ارتباطات را با بخش صنعت و دستگاه‌های مربوطه بیشتر کند و تشکلی را به‌عنوان نظام‌مهندسی ساخت و تولید شکل دهد.

کد خبر: 2554 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آذر ۹۵ - ۱۲:۰۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،‌سید جلال همتی : رویکرد‌ ما‌ در سیزدهمین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید، بررسی الزامات قانونی و جایگاه نظام مهندسی ساخت و تولید در کشور بود، به‌طوری‌که هم صنایع و هم دستگاه‌های دولتی و ازجمله اداره استاندارد، محیط‌زیست، اداره امور مالیاتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، و دانشگاه در کنار هم به بررسی الزامات ایجاد و شکل‌گیری این تشکل مردم‌نهاد که می‌تواند بازوی اجرایی دولت باشد، بپردازند و ‌بیانیه‌ای برای پیگیری این مطالبات داشته باشیم.نظام مهندسیساخت و تولید، پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی

نظام مهندسی ساخت و تولید، پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی

اقتصاد مقاومتی

نظام مهندسی ساخت و تولید، پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی

وی با بیان اینکه وضعیت صنعت ساخت و تولید در کشور پیشرفت‌های قابل‌ملاحظه‌ای داشته است، اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در ساخت و تولید داخل کشور توفیقات بسیار خوبی داشته‌ایم و همگرایی در تمام دستگاه‌ها به چشم می‌خورد.

همتی خاطرنشان کرد: با ابلاغاتی که از طرف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشته‌ایم اقداماتی مثل درون‌زایی علمی و ساخت و تولید داخلی‌، اتکا به نیروی کار و نیروی جوان کشور، بیشتر شدن نقش دانشگاه در فعالیت‌های اجتماعی کشور‌، عدم اتکا به منابع طبیعی و پرهیز از خام فروشی، سیانت از محیط‌زیست کشور، افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف بی‌حدوحصر و نظام دادن به فعالیت‌های این‌چنینی در دستور کارمان قرار گرفته است.

عضو هیئت‌علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه هرمزگان افزود: با توجه به اینکه امسال به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری شده و در همین راستا، دانشگاه هرمزگان و انجمن مهندسی ساخت و تولید به این فکر افتاد که ارتباطات را با بخش صنعت و دستگاه‌های مربوطه بیشتر کند و تشکلی را به‌عنوان نظام مهندسی ساخت و تولید شکل دهد.

وی لازمه تشکیل این نظام را شناسایی مطالبات همه دستگاه‌ها دانست و اظهار کرد: پس از جمع‌آوری انتظارات و مطالبات همه دستگاه‌ها تفاهم‌نامه‌ای برای انسجام این فعالیت‌ها که در حال حاضر تا حدودی به‌صورت جزیره‌ای انجام می‌گیرد، منعقد خواهد شد.

همتی ادامه داد: مطالبات بسیاری در قسمت‌های مختلفی وجود دارد و نیاز است همان‌طور که نظام مهندسی ساختمان سال‌هاست شکل‌گرفته، جاافتاده، کارشناسانش  سطح‌بندی شدند و آموزش‌های مرتبی دارند، بر ساخت‌وسازها نظارت دارند و تشکیلات منسجمی را ساماندهی کرده‌اند، نهادی از دل این صنعت و این جامعه به‌صورت خصوصی در بخش ساخت و تولید شکل گیرد که متولی ساخت و تولید باشد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه هرمزگان تصریح کرد: دانشگاه برای شکل‌گیری و گسترش این نظام مهندسی نیاز به صنعت، بودجه و آزمایشگاه‌های قوی، گسترش اعضای هیئت‌علمی و گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی دارد و از طرفی صنعت نیاز به دانش فنی، رشد مهارت و سطح دانش و سواد کارشناسانش دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه با حمایتی که از طرف استانداری استان هرمزگان به‌عمل‌آمده است دفتری برای این تشکل اختصاص داده‌شده و از بین مدیران صنایع استان و دانشگاه نمایندگان و متولیانی تعیین شدند که نتایج سیزدهمین کنفرانس ساخت و تولید کشور که در این دانشگاه برگزار شد را در آن پیگیری کنند.

همتی در پایان افزود: امیدواریم پس از بررسی نتایج سیزدهمین کنفرانس ساخت و تولید کشور  و ارتباطاتی که بین اساتید برجسته ساخت و تولید در ایران و اساتید دانشگاه هرمزگان و صنایع و مدیران شکل‌گرفته، این نتایج حالتی اجرایی به خود گیرد.

نظام مهندسی ساخت و تولید، پیش‌نیاز اقتصاد مقاومتی

منبع: ایسنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسیکلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۹۵
1348 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0