شورای مرکزی :

شرایط برای اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از بیست سال فراهم شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک روسای شوراهای انتظامی استانها و شورای انتظامی نظام مهندسی اظهار داشت:

کد خبر: 2449 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ آذر ۹۵ - ۳:۴۰ ب.ظ
 به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در جلسه مشترک روسای شوراهای انتظامی استانها و شورای انتظامی
نظام مهندسی که  روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۵/۰۸/۲۴ در ساختمان شورای مرکزی برگزار گردیده ، معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به روند اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان نظر روسای شوراهای انتظامی را در خصوص ضعف های قانون مهم دانست.
 وی اظهار داشت: ما مدیران در جلسات مختلف اصولا گوینده هستیم اما من در این جلسه می خواهم از تجربیات عزیزان استفاده کنم و بیشتر شنونده باشم زیرا نظرات دوستان ما در شورای انتظامی در واقع خط مقدم مقابله با تخلف است و هدف شورای انتظامی سالم سازی سازمان نظام مهندسی ساختمان است و امیدوارم موضوعات مطرح شده در جلسه را بتوانم به خوبی برای اصلاح قانون انتقال دهیم.

 

شرایط برای اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از بیست سال

شورای مرکزی نظام مهندسی

شرایط برای اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از بیست سال

 در ادامه به فرصتی که برای اصلاح قانون نظام مهندسی ایجاد شده است اشاره کرده و گفت: واقعیت آن است که بعد از حدود بیست سال که از اجرای قانون نظام مهندسی سپری می شود حال فرصتی به دست آمده تا بتوانیم این قانون را باز بینی کرده و نقاط ضعف آن را اصلاح کنیم و شاید دیگر این فرصت برای ما فراهم نشود و باید دید که ضعف قانون در کجا بوده تا سبب شده تخلف صورت بگیرد و آن ضعف را اصلاح کرد.

شرایط برای اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از بیست سال

دکتر مظاهریان در ادامه به اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: البته همزمان با اصلاح قانون ما اصلاح آیین نامه کنترل ساختمان را نیز در دستور کار خویش داریم و خوشبختانه تهیه این آیین نامه با بازخوردهای خوبی همراه بوده است و اکنون به شکل نوینی در دولت در حال بررسی است و بسیار خوش بین هستم که تا پایان سال بتوانیم آن را به صورت رسمی اعلام کنیم .

وی در ادامه  هویت نظام مهندسی را قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دانست و گفت: ما تمام هویت خویش را از قانون
نظام مهندسی و کترل ساختمان می گیریم اما متاسفانه بیشتر تخلف در بخش کنترل ساختمان صورت می گیرد و متاسفانه در قانون بخوبی به آن پرداخته نشده است.

همچنین در پایان معاون وزیر راه و شهرسازی به قضاوت صحیح و صدور حکم های عادلانه تاکید کرد و افزود: من می دانم که سخت ترین کار شما عزیزان آن است که حکمی را که صادر می کنید تا چه اندازه مورد قبول قرار گرفته است و این حکم زمانی شیرین است که عادلانه قضاوت صورت گرفته باشد . اگر حکم صحیح باشد اما قضاوت عادلانه و درستی صورت نگرفته باشد حتما در استحکام رویه ای که شروع شده خلل ایجاد می کند.

شرایط برای اصلاح قانون نظام مهندسی بعد از بیست سال

منبع: روابط عمومی شورای مرکزی

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۵
1194 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0