سازمان کاردانی ساختمان:

ساماندهی شش هزار معمار تجربی کارآمد در تهران

رئیس سازمان کاردانی ساختمان استان تهران از ساماندهی شش هزار معمار تجربی کارآمد در تهران خبر داد.

کد خبر: 2446 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ آذر ۹۵ - ۳:۲۴ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، ساماندهی شش هزار معمار تجربی کارآمدمهدی موذن در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت : متاسفانه شرح کار مشخصی برای این افراد تعریف نشده است و مورد بی مهری قرار گرفته اند.وی یادآورشد: در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ درصد استادکاران کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کرده و بقیه در صحنه حضور ندارند.

ساماندهی شش هزار معمار تجربی کارآمد

سازمان نظام کاردانی ساختمان

ساماندهی شش هزار معمار تجربی کارآمد

موذن گفت : اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح است.
وی با بیان اینکه ۲۰ سال از اجرای قانون نظام مهندسی ساختمان در کشور می گذرد، افزود: این قانون خروجی مناسبی در حوزه ساخت و ساز نداشته است.
موذن با اذعان اینکه اصلاح ساخت و ساز در جامعه حلقه مفقوده قانون نظام مهندسی فعلی ساختمان است، اظهارداشت: در اثر ناکارآمد بودن قانون مزبور مشکلات و چالش های زیادی در این حوزه ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: عدم استحکام و نداشتن عمر مفید مناسب از مشکلات جدی در حوزه ساخت و ساز کشور است بنابراین می طلبد همگان به این مهم نگاهی ویژه داشته باشند.
رئیس سازمان کاردانی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر عمر مفید ساختمان در ایران زیر ۳۰ سال است، گفت: ساخت و ساز ساختمان ها با مصالح غیر استاندارد و استفاده از افراد فاقد تخصص و کارگران غیر ماهر از جمله دلائل کوتاه بودن عمر مفید ساختمان در کشور است.

ساماندهی شش هزار معمار تجربی کارآمد

نظام ساخت و ساز کشور باید اصلاح شود
نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم تعریف و تبیین فرآیند مناسب و منطقی در نظام ساخت و ساز کشور تاکید کرد.

سید هادی بهادری در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه فضای عمومی مدیریت در حوزه مهندسی رضایت بخش نیست و می طلبد مسئولان به این مهم توجهی ویژه داشته باشند.
وی اظهار داشت : به ازای هر مهندس ، سه کار دان باید در کشور وجود داشته باشد که هم اکنون این تناسب به ازای هر کاردان هفت مهندس است.
نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه به تکنسین و کاردانان ها یک نگاه کاملا تخصصی است، گفت: تاکنون دوره های کاردانی به کارشناسی در نظام آموزشی کشور خروجی مناسبی نداشته است و به بازنگری جدی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه جایگاه کاردان هادر قانون، آئین نامه های اجرایی، مقررات ملی، استانداردها، بخشنامه ها ی اداری و غیره مبهم و بدون چشم انداز روشن است بر لزوم تربیت تکنسین ماهر و کسب مهارت برای ورود به بازار کار در جامعه تاکید کرد.
به هر حال بعد از گذشت ۱۵ سال از تشکیل سازمان نظام کاردانی ساختمان وضعیت اشتغال در این حوزه صفر درصد است به عبارتی هیچ یک از کاردان ها تاکنون نتوانسته اند بصورت سیستمی در این موضوع ورود و شغلی برای خود تعریف کنند.

حال سئوالی که در ذهن تداعی می شود این است که چرا در طول ۱۵ سال گذشته نظام کاردانی و کاردانان فنی در کشور به جایگاه بایسته و شایسته ای دست پیدا نکرده اند؟

ساماندهی شش هزار معمار تجربی کارآمد

منبع: واحد مرکزی خبر

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ آذر ۹۵
1772 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0