استان تهران:

سازمان نظام مهندسی کامپیوتر تهران: برگزاری سمینار آشنایی با مدیریت کسب و کارهای عمودی مبتنی بر اینترنت اشیاء

کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران سمینار "آشنایی با مدیریت کسب و کارهای عمودی مبتنی بر اینترنت اشیاء" را اول دی ماه برگزار می‌کند.

کد خبر: 2403 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ آذر ۹۵ - ۳:۳۸ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،این کمیسیون در ادامه برگزاری سلسله سمینارهای آموزشی خود، دومین سمینار را با موضوع “آشنایی با مدیریت کسب و کارهای عمودی مبتنی بر اینترنت اشیاء”  روز چهارشنبه اول دی ماه از ساعت چهارده تا هفده در محل دبیرخانه سازمان برگزار می‌کند.

با وابستگی روز افزون جوامع انسانی به دنیای اینترنت و سرویس‌های متنوع و جدید پیرامون آن، قلمرو ارتباطات فناورانه بسیار فراتر از ارتباط ساده انسان با انسان شده است. همین طور گسترش کاربردهای اینترنت اشیاء (IoT) و ظهور کسب و کارهای مبتنی بر ارتباطات عمودی یا ارتباط ماشین با انسان یا هر چیز دیگر که در اصطلاح‌ کسب و کارهای عمودی (VB) گفته می‌شود، به نحوی است که دیگر نمی‌توان لزوم استفاده از آن را انکار نمود و پیش‌بینی‌ می‌شود که در آینده‌ای نه چندان دور، هر سازمان و کسب و کاری نیاز به تعریف و سازماندهی یک دپارتمان ویژه IoT خواهد داشت.
مخاطبان این سمینار، کلیه مدیران و کارشناسان ارشد فعال در اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور هستند و هدف از برگزاری این سمینار، آگاه سازی شتابان در خصوص روندهای نوظهور مرتبط با اینترنت اشیاء و کسب و کارهای عمودی، فرهنگ‌سازی تخصصی نیازمندی‌های مقدماتی جهت تجاری‌سازی خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء و  افزایش قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری مدیران و کارشناسان ارشد برای ورود به بازارهای ارتباطات عمودی می‌باشد.
سرفصل‌های این سمینار که توسط آقای مهندس فرهاد توکل همدانی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی برق مخابرات و عضو کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران برگزار می‌شود به شرح زیرند:
–    آشنایی با مفهوم ارتباطات افقی و عمودی
–    بررسی روند تحولات جهانی ارتباطات و نحوه شکل‌گیری اینترنت اشیاء
–    شناخت تعاریف و نگرش‌های گوناگون به اینترنت اشیاء و کسب و کارهای عمودی
–    معرفی اصول و چارچوب کلی اینترنت اشیاء از منظر فناوری، مدل تجاری، مقررات و ذی‌نفعان
–    معرفی کاربردهای اینترنت اشیاء و انواع کسب و کارهای عمودی
–    بحث آزاد برای تجاری‌سازی خدمات اینترنت اشیاء‌ در کشور
مختصری از سوابق آقای توکل به شرح زیر است:
–    مدیر گروه فراهم کننده محتوای «وپس»
–    دبیر کارگروه مشارکت فروم اینترنت اشیاء‌ ایران (IiF)
–    مشاور مدیریتی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه
    Internet of Thing (IoT), Ecosystem, Smart City & Vertical Business Models
در پایان دوره به شرکت‌کنندگان گواهی حضور در سمینار ارایه خواهد شد.
علاقمندان می‌توانند با واریز ۴۰ هزار تومان (برای اعضا) و ۷۰ هزار تومان (غیراعضا) به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۱۴۸۳۲ به نام سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و تکمیل فرم آنلاین (لینک) نسبت به حضور در این سمینار اعلام آمادگی کنند.

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۹۵
1633 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0