سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور :

سازمان نظام مهندسی ساختمان: فواید اجرای قانون تامین ۲۰درصد برق ساختمان‌ها از انرژی‌های نو

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: بر اساس قانون جدید مصوب مجلس شورای اسلامی، سازندگان هردستگاه ساختمان باید 20 درصد مصرف برق را از محل انرژی‌های نو تامین کنند که برای این امر از تسهیلات ویژه‌ دولتی برخوردار می شوند.

کد خبر: 2309 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۴ آذر ۹۵ - ۴:۰۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی «سیدمحمد هاشمی» این قانون را در ادامه تفاهمنامه امضا شده میان وزارتخانه های راه و شهرسازی، نیرو و سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه اجرای ضوابط و مقررات برق اماکن شامل استانداردسازی و ایمنی برق، جلوگیری از تلفات برق، کاهش مصرف و… دانست.

untitled-2

به گفته وی، این تفاهمنامه از اول تیرماه ۱۳۹۴ در استان تهران پیاده‌ شده است که نزدیک به دو هزار نفر از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهر تهران آن را اجرا می‌کنند.
هاشمی افزود: در زمینه قانون تازه تصویب شده مجلس شورای اسلامی درباره بهره‌گیری از انرژی‌های نو در ساختمان‌ها، دولت تسهیلات خوبی را برای خرید برق مازاد تولیدی به ازای هر کیلووات هشت هزار و یکصد ریال پیش بینی کرده است.
رییس گروه تخصصی مهندسی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان اضافه کرد: سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای قرارگیری سازمان نظام مهندسی ساختمان در جایگاه اصلی و حرفه ای خود در سه سال گذشته برای این بخش راهگشا بوده است.
هاشمی بر ضرورت جلب اعتماد و رضایت مردم از سوی نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و اعتماد دولتمردان و اعضا به جایگاه سازمان را خواستار شد.
وزیر راه وشهرسازی چندی پیش اعلام کرد: قانون نظام مهندسی ساختمان در کشور تبدیل به یک کوپن شده است و برخی مهندسان از آن استفاده نابجا می کنند.
عباس آخوندی افزود: با این رویه مهندسی صحیح حاصل نمی شود؛ بنابراین در صورت ارایه یک مدل رده بندی می توان با سازمان نظام مهندسی همفکری کرد.
نتایج سرشماری نفوس مسکن ۱۳۸۵ نشان داد ۱۶ میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد.
بر اساس آمار شهریورماه دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه‌ و شهرسازی، در حالی‌که رشد سرمایه‌گذاری در کل اقتصاد ایران در ٢٠ سال گذشته ١,٦‌درصد افزایش یافته، میزان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن چهار برابر شده است.

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آذر ۹۵
1136 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0