معاون فرماندار تنگستان:

نظام مهندسی ساختمان در مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان باید دقت کافی داشته باشد

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرمانداری تنگستان گفت: مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان ضروری است و دستگاههای اجرایی باید در این زمینه اقدام و توجه داشته باشند.

کد خبر: 2276 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ آذر ۹۵ - ۱۰:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، پرویز شعبانی روز چهارشنبه در جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان تنگستان افزود: شهرداریهای تنگستان، باید با برنامه ریزی لازم اقدامات مورد نیاز برای رفاه معلولان و سالمندان انجام دهند. وی اضافه کرد: همچنین نظام مهندسی ساختمان برای مناسب سازی برای معلولان در اجرای نقشه های ساختمانی، نظارت و دقت کافی را داشته باشند. مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان

مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان

سازمان نظام مهندسی ساختمان بوشهر

مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان

شعبانی اظهار کرد: شهرداری های شهرهای اهرم، دلوار و آباد نسبت به ساماندهی پیاده روها، رفوژ خیابان و بانکها برای استفاده معلولان نسبت به احداث رمپ های استاندارد اقدام کنند.
وی گفت: دستگاههای اجرایی شهرستان که دارای ساختمان دو طبقه به بالا هستند، با توجه به مراجعه افراد سالمند یا معلول، لازم است نصب آسانسور را در دستور کار قرار دهند.
شعبانی با اینکه لایروبی کانال‌های دفع آبهای سطحی در شهرهای تنگستان توسط شهرداریها ضروری است بیان کرد: با توجه به احتمال بارندگی و وقوع سیل شهرداریها باید نسبت به لایروبی کانال‌های عبور آب در سطح شهرها اقدام کنند.
وی گفت: برای افزایش آمادگی ستاد بحران شهرستان، دستگاههای اجرایی ضمن حفظ آمادگی خود و حضور در شهرستان در مواقع بحران شماره تماس خود را به فرمانداری اعلام کنند.
شعبانی افزود: دستگاههای اجرایی شهرستان نیازها و کمبودهای اداره مربوطه را در بخش مدیریت بحران در اسرع وقت اعلام کنند.
وی اضافه کرد: به منظور مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در سطح شهرستان تنگستان نیاز شناسایی نقاط حادثه خیز ضروری است و باید برای برطرف کردن آنها اقدام و دستگاه های اجرایی در این زمینه همکاری های لازم را داشته باشند.
شعبانی بیان کرد : دستگاههای اجرایی در زمینه انعکاس اخبار صحیح مربوط به حوادث و رویدادهای سطح شهر و روستاهای شهرستان تنگستان با هماهنگی فرمانداری اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین پیشگیری از افزایش قیمت کالاها، کنترل و نظارت برکیفیت ارزاق، استاندارد سازی و بهبود خدمات رفاهی به شهروندان ضروری است.
شعبانی گفت: اتاق اصناف و دستگاههای مرتبط، بازدید و نظارت مستمر را از سطح بازار داشته باشند و متخلفان را به تعزیرات حکومتی، برای رسیدگی به تخلفات صنعتی، تکمیل پرونده و صدور رای تعزیرات معرفی کنند.

مناسب سازی فضای شهری برای معلولان و سالمندان

منبع: ایرنا

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۵
1259 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0