استان قزوین :

رئیس سازمان نظام مهندسی: احتمال توقف یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی قزوین

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی از وجود موارد عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی در اجرای برخی از بخش‌های عملیات ساختمانی یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی استان قزوین خبر داد و گفت: در صورت عدم‌ اصلاح موارد ابلاغ‌شده، ادامه عملیات اجرایی پروژه متوقف می‌‌شود.

کد خبر: 2264 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ آذر ۹۵ - ۴:۰۸ ق.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی از وجود موارد عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی در اجرای برخی از بخش‌های عملیات ساختمانی یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی استان قزوین خبر داد و گفت: در صورت عدم‌ اصلاح موارد ابلاغ‌شده، ادامه عملیات اجرایی پروژه متوقف می‌‌شود. احتمال توقف یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی قزوین

احتمال توقف یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی قزوین

سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین

احتمال توقف یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی قزوین

حامد عبدالرزاقی اظهار کرد: ناظران عالی این اداره کل در اعمال ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بازدید و بازرسی مکرر از پروژه‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری و اداری در حال ساخت استان را با توجه به اهمیت آن‌ها در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند.

وی افزود: این پروژه‌ها به‌عنوان نمادهای شاخص شهری دارای کارکردهای مؤثری در منظر شهر هستند و با توجه به دوام و ماندگاری این ساختمان‌ها ضرورت دارد که کیفیت مصالح و اجرا از استانداردهای بالایی برخوردار باشد.

رئیس اداره نظام مهندسی ادامه داد: ضمناً رعایت مقررات مربوط به حفاظت ساختمان‌ها در مقابل حریق و همچنین مقررات مربوط به پدافند غیرعامل از دیگر اولویت‌ها است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از موارد نقص و تخلف دریکی از پروژه‌های بلندمرتبه قزوین، افزود: حذف یکی از ورودی‌های اصلی ساختمان، ایمنی ناکافی نماسازی و عدم طراحی و اجرای نما در سطوح قابل‌رؤیت، بخشی از موارد نقص این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه نمای ساختمان تأثیر قابل‌توجهی در سیما و منظر شهری دارد یادآور شد: موضوع تکمیل نمای این ساختمان می‌بایست در کمیته سیما و منظر اداره کل راه و شهرسازی استان موردبررسی قرار گیرد.

عبدالرزاقی عدم وجود مجری واجد صلاحیت در مرحله نازک‌کاری را به‌عنوان یکی از دلایل اصلی بروز این مشکلات برشمرد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی با اشاره به این‌که تخلفات دیگری نیز در اجرای عملیات ساختمانی این پروژه مشاهده‌شده، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌ها و نیز هماهنگی به‌عمل‌آمده با دستگاه‌های متولی، در صورت عدم توجه به تذکرات ابلاغ‌ شده، اجرای عملیات ساختمانی این پروژه باید متوقف شود.

احتمال توقف یکی از پروژه‌های بلندمرتبه‌سازی قزوین

منبع: ایسنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

انتخابات هیئت رئیسه گروه های تخصصی سازمان نظام مهندسی استان بیشتر ببینید

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ آذر ۹۵
1241 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0