فرهاد کرم زاده

وزیر جوان، فرصت یا تهدید!

فرهاد کرم زاده عضو کمیسیون اینرتنت و انتقال داده های سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران- از سال 1369 که به عنوان یک جوان علاقه مند به رایانه و فناوری اطلاعات وارد این صنف نوپا شدم تاکنون این حجم از توجه به انتخاب یک وزیر بی سابقه بوده است، شیوه انتخاب وزرا و یک فرآیند کاملا سنتی بود که بیشترین امتیاز به افراد با سابقه انقلابی ، همسو با ریس جمهور ( البته گوش به فرمان ) و سوابق مبارزاتی پیش از انقلاب در این انتخاب حرف اول را میزد. گروهی هم بودند که به واسطه همین ارزیابی ها به صورت دوره ایی برای این پست کاندید بودند و به شیوه بازی های دوران کودکی ما بازی برنده به جا را انجام میداند .

کد خبر: 960522007 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۲ مرداد ۹۶ - ۸:۵۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای تهرانطی این سالها هیچوقت به این جدیت انتخاب یک وزیر که تاثیر ویژه ایی در کسب و کار خود ما را دارد را دنبال نکرده بودم ، حتی شاید صنف و سایر همکاران من نیز همچنین.وزیر جوان، فرصت یا تهدید

وزیر جوان، فرصت یا تهدید

وزیر جوان، فرصت یا تهدید

وزیر جوان، فرصت یا تهدید

بی گمان کاندید شدن یک جوان از دهه ۶۰ میتواند ضعفهایی را به همراه داشته باشد، اما در این یادداشت تلاش خواهم کرد بیشتر به فرصت ها و نقاط قوت این انتخاب بپردازم،
۱٫    جوانی : شور و نشاط ، انگیزه و انرژی فراوان مهمترین تمایز کاندید جوان وزارتخانه است، برای من که جلسات بیشماری را طی این سالها در همه سطوح حضور داشته ام این نکته بسیار حایز اهمییت است که بالاترین مقام وزارتخانه پر حوصله و سرشار از انرژی  و همانند فرمانده ای جنگی خود در خط مقدم باشد.  چنانچه منصف باشیم، ایشان در همه جلسات پر انرژی و پر تلاش تر از همه مدعوین حاضر نه تنها جلسات را به خوبی هدایت میکردند بلکه با انرژی مضاعف موجب شور و نشاط و حرکت در مسیر مناسب جلسات بودند.
۲٫    به روز بودن : آشنایی به دغدغه ها ی کاری صنف، آگاه به شرایط روز و اشراف به تحولات بین المللی و همگام بودن  با فناوری روز برای مدیری در این سطح کاربردی ترین ابزارخواهد بود.  به شهادت همه فعالان چه موافق و مخالف کاندید جوان ریس جمهور دارای این امتیاز نیز میباشد.
۳٫    همراهی با صنف: دور بودن از صنف و فعالان صنعت ، عدم تعامل مناسب و نشستن در اتاقهای در بسته بزرگترین ضعف پیشینیان در سه دهه گذشته بوده، این شکاف در برخی دوره ها باعث عقب ماندگی شدید کشور در این حوزه بوده. ارتباط نزدیک با فعالان صنف ، جلسات متعدد و کاربردی و حضور چشمگیر در رخدادهای فناوری اطلاعات از دیگر امتیازهای کاندید جوان میباشد.


۴٫    شجاعت: اگر مدیری در این سطح همه موارد بالا را دارا باشد اما شجاعت اجرا  ایده ها و  انتخاب ها ی خود را نداشته باشد  حضور خود را بی تاثیر کرده و پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد. در این خصوص نیز به گواهی همه فعالان و همکاران صنفی کاندید جوان جسارت کافی برای هدایت و سکانداری این وزارتخانه کلیدی را دارد.
۵٫    صاحب ایده: از جمله نیروهای پیشبرنده یک مدیر اجرایی در سطوح عالی داشتن ایده های نو، به روز و تاثیر گزار در حوزه فعالیت خود میباشد. مدیر جوان زیرساخت در دوره هدایت خود ثابت کرده که از این ابزار مهم بهره مند بوده و به خوبی  از آن استفاده میکند.
۶٫    تاثیر گزار: داشتن جاذبه انفرادی که موجب تاثیر گذاری در اجتماع باشد یا همان کاریزما ، برگ برنده دیگری است در کارنامه وزیر پیشنهادی .
۷٫    صراحت و رک گویی: صراحت کلام، سخت گیری در اجرای امور و کنار گذاشتن تعارفات معمول در جلسات برای خوش آمد حاضرین را به امتیازات ایشان اصافه کنید.
ولایت مداری، انقلابی بودن، خانواده شهید و … نکاتی مثبت  از پرونده وزیر پیشنهادی است که نیازی به توضیح و بسط ندارد، چه آن که خود ایشان طی این سالها هرگز از این امتیازها برای رشد و پیشرفتشان بهره نبردند، بلکه تنها به توان  ، هوش ذاتی و دانش و تجربه خود اتکا داشته اند، این نیز نکته بارزی در شایستگی های وزیر پیشنهادی و جوان است.
این که ضعفهایی نیز هست ، کاستی هایی وجود دارد نیز بر هیچکس پوشیده نیست اما در این نوشته سعی بر آن داشتم نیمه پر لیوان که اهمییت بیشتری دارد را مرور کنم، حمایت از کاندیدای جوان و انقلابی که در صنعت ICT منشا خیر و تحول بوده و کمک به رفع نواقص و کمبودها این روزها میتواند آغاز گر مسیری تازه در این حوزه باشد.
امیدوارم نمایندگان محترم مجلس نیز با همین رویکرد فارغ از مسایل جناحی  بهترین گزینه این وزارتخانه در حال حاضر را با رای حداکثری انتخاب کنند، تا ضمن اعتماد به نسل جوان انقلابی و تاثیر گزار  در  شکوفایی روزهای خوب  آینده ایران اسلامی با این انتخاب نقش موثر و تعیین کننده ایی داشته باشند.
منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ مرداد ۹۶
1151 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0