برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان سماکچی

پیشنهاد مهندس سماکچی برای رفع معضل واحدهای ساخته شده در زمینهای نسقی

سماکچی به پیشنهادهای خود برای حل این معضل اشاره کرد و بیان کرد: باید کمیته مشترکی میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی تشکیل گردد تا از یک طرف واحدهای ساخته شده توسط کارشناسین نظام مهندسی مورد کارشناسی قرار بگیرند.

کد خبر: 11626 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۲۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) ،سماکچی به پیشنهادهای خود برای حل این معضل اشاره کرد و بیان کرد: باید کمیته مشترکی میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی گیلان تشکیل گردد تا از یک طرف واحدهای ساخته شده توسط کارشناسین نظام مهندسی مورد کارشناسی قرار بگیرند.پیشنهاد مهندس سماکچی برای رفع معضل واحدهای ساخته شده

پیشنهاد مهندس سماکچی برای رفع معضل واحدهای ساخته شده

سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

پیشنهاد مهندس سماکچی برای رفع معضل واحدهای ساخته شده

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان بمشکل زمینهای نسقی در رشت اشاره کرد و ادامه داد: بنظر من روح قانون درباره صدور سند به این زمینها دارای نقص است و بدرستی رعایت نمیشود.

حسین(مازیار)سماکچی بنحوه صدور سند و هم چنین صدور پروانه ساخت اشاره کرد و با بیان سردرگمی مردم در این حوزه گفت: از یک طرف بدون سند مالکیت نمیتوان احداث بنا کرد و از طرف دیگر نیز شرط صدور پروانه ساخت سنددار بودن زمین است.
سماکچی افزود: درحال حاضر بخشی از مردم و اقشار ضعیف در حاشیه شهر به ساخت و ساز غیرمجاز روی آورده اند که این مساله علاوه بر این که شهر را در صورت وقوع رویدادی مانند زلزله تهدید میکند از طرف دیگر موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان در ارائه خدمات گردیده است.


وی به پیشنهادهای خود جهت حل این معضل اشاره کرد و تصریح کرد: باید کمیته مشترکی میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی تشکیل گردد تا از یک طرف واحدهای بنا شده توسط کارشناسین نظام مهندسی مورد کارشناسی قرار بگیرند و اگر از نظر استحکام مورد تایید قرار گرفت از سوی شهرداری گواهی پایان کار برای آن ها صادر گردد.
وی تاکید کرد: هم چنین در مورد انشعابات مختلف تصمیمگیری گردد و درغیر این صورت اگر واحد هایی استحکام مورد نظر را نداشتند به آنها برای مقاومسازی کمک مالی شود تا بتوانند گواهی پایان کار بگیرند.
مشاور عمرانی ریاست سال سوم شورای اسلامی کلان شهر رشت اضافه کرد: درباره واحدهایی که در کل اصولی و خلاف قانون بنا شده باید بصورت مطالعاتی روی آن ها بررسی کرد تا به نتیجه لازم برسیم.
منبع: دیار میرزا

 

کانال تلگرام تابلو برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۶
1251 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0