بزرگداشت روز مهندس در شیرازحضور کم رنگ بانوان رئیس سازمان نظام‌مهندسی استان فارس عنوان کرد:

سازمان نظام مهندسی استان فارس توجه جدی به مقوله آموزش و پایلوت آموزشی دارد

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد: آشنایی هرچه بیش تر مهندسین جوان با روشهای نوین آموزش و بهره‌گیری عملی از تجارب استادان حرفه معماری هدف سومین مسابقه طراحی و ساخت قوام‌الدین شیرازی است که در قالب برنامه "طرح و ساخت"بروز پیدا نموده است.

کد خبر: 11618 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۶ - ۶:۱۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) ،رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس بیان کرد: آشنایی هرچه بیش تر مهندسین جوان با روشهای نوین آموزش و بهره‌گیری عملی از تجارب استادان حرفه معماری هدف سومین مسابقه طراحی و ساخت قوام‌الدین شیرازی است که در قالب برنامه “طرح و ساخت”بروز پیدا نموده است.توجه جدی به مقوله آموزش و پایلوت آموزشی

توجه جدی به مقوله آموزش و پایلوت آموزشی

سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس

توجه جدی به مقوله آموزش و پایلوت آموزشی

با توجه به برگزاری سومین مسابقه طراحی و ساخت قوام الدین شیرازی که از یکم تا دوازدهم اردی بهشت نودوشش در شهر شیراز با تلاش سازمان نظام مهندسی استان فارس در حال برگزاری است و اهمیت برپایی این مسابقه در یکی از مهم ترین خیابانهای این شهر، گفتگویی با غلامرضا نامورچی رئیس نظام مهندسی استان فارس و در مورد چگونگی و لزوم برگزاری این مسابقه معماری را جویا شدیم.
علت برگزاری سومین دوره مسابقه طراحی و ساخت قو‌ام‌الدین شیرزای چیست؟
با توجه به برگزاری موفقیت‌آمیز ۲ دوره کارگاه مسابقه قوام‌الدین طی سال های نودوچهار و نودوپنج در اردی بهشت‌ ماه در محوطه جلوخان باغ عنیف آباد که پیامد آن نام گذاری این جلوخان بنام”گذر قوام‌الدین شیرازی”و تبدیل شدن آن به یک فضای شهری بود. شورای سیاستگذاری سومین دوره این کارگاه مسابقه با برنامه‌ ریزی بلندمدت از مهرماه نودوپنج جلسات خود را شروع و بعد از بررسی پیشنهادات مختلف مهران داوری را بعنوان کیوریتور یا نمایشگاه گردان سومین دوره برگزید.
آیا در کنار سازمان نظام مهندسی فارس دیگر ارگانها هم در برگزاری این مسابقه هکاری داشته‌ اند و این همکاری را چگونه ارزیابی میکنید؟
این رویداد که هرساله با تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس برگزار میگردد و این بار همانند۲ دوره گذشته با هم دلی و هم راهی بخش عمده ای از ارگانها و سازمانهای شهری شیراز شروع بکار نمود و شورای شهر و شهرداری شیراز بهمراه دفتر فنی استانداری فارس، حوزه هنری استان فارس، سازمان اسناد و کتاب خانه ملی استان فارس و دانشکده هنر معماری دانشگاه شیراز و دانشگاه آزاد شیراز و دیگر دانشکدههای معماری شیراز و…همگی دست یاری داده تا این بزرگ ترین رویداد معماری منطقه بار دیگر رقم بخورد هم چنین حمایت بخش خصوصی از این برنامه بسیار قابل‌توجه و تقدیر است.

با توجه به برگزاری سومین دوره مسابقه طراحی و معماری، ویژگی امسال با سالهای قبل در چه مواردی است؟
در این دوره که بمدت دوازده روز از ابتدای اردی بهشت‌ماه نودوشش در ۲ بخش آتلیه و کارگاه برگزار میشود ۸ نفر از مهندسین شناخته شده کشور برگزیده شده و با تشکیل گروههای پانزده تا هجده نفره از متقاضیان علاقه مند به طراحی و ساخت ۸ اثر در گذر قوام پرداختند. هم چنین در کنار این رویداد هر روز یک سخنرانی در مورد مبحث مختلف شهری و معماری برگزار و بعد از آن با حضور معماران و مسئولین شهری پانلهای تخصصی برگزار میشود. نمایش فیلمهای مرتبط با مقوله معماری یکی دیگر از فعالیتهای جنبی این رویداد است. در پایان این فستیوال جایزه ویژه هیئت ‌داوران به پروژه منتخب هیئت داوری و یک جایزه بپروژه منتخب نظر مردمی اهدا خواهد شد.
در خاتمه بطور کلی هدف از برگزاری این مسابقه چیست؟
هدف اصلی این برنامه که توسط گروه تخصصی معماری و کمیته آموزش سازمان برنامه ریزی شده است، آشنایی هرچه بیش تر مهندسین جوان با روشهای نوین آموزش و بهره‌گیری عملی از تجارب اساتید حرفه معماری است که در قالب برنامه “طرح و ساخت”بروز پیدا کرده است. هم چنین استان فارس بعنوان متولی طرح پایلوت آموزش مهندسین برنامه جامعی را برای فارغ‌التحصیلین دانشکده‌های مهندسی کشور پیش از ورود بحرفه در دست اجراء دارد که یکی از مهم ترین اهداف آن تکیه برآموزشهای عملی و کاربردی و جایگزین شدن آن بجای آموزشهای تئوری متداول در سطح کشور است. رخدادهای این چنینی گواهی است بر توان مهندسین و استادان جوان و سنگ محک جدی برای فارغ التحصیلین رشته های مهندسی و معماری است. امسال نیز همانند ۳، ۲ دوره قبل آقایان مهندسین امیرحسین جمشیدی، عبدالوهاب زنگنه و مهدی چیروی بترتیب طی احکامی از طرف سازمان بعنوان دبیر شورای سیاست گذاری، دبیر کارگاه مسابقه و دبیر اجرایی عهده دار مسئولیت برگزاری این رویداد بودند که تعداد بیش از پنجاه نفر از مهندسین و دانشجویان معماری بهمراه کادر اجرایی و اداری سازمان آنها را در انجام این امر یاری میکردند. طی سال های اخیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس به دور از هیاهوهای معمول تلاش داشته که با تکیه بر داشته‌های ارزش مند خود جایگاه ویژه خود را در کشور افزایش داده و توجه جدی به مقوله آموزش که نخستین و مهم ترین وظیفه و رسالت سازمانهای نظام مهندسی است داشته باشد. وظیفه‌ای که متاسفانه بسیار مغفول مانده و امروز یکی از اصلیترین دغدغه‌های سازمان نظام مهندسی استان فارس است و همین امر باعث شده وظیفه تهیه طرح جامع آموزش مهندسین کشور با تکیه بر توان و تخصص موجود در استان فارس به این سازمان سپرده گردد. امیدواریم رویدادهای این چنین که درنوع خود در کشور بی سابقه است باهمراهی و هم دلی کلیه دست اندرکاران استمداد داشته تا بتوانیم بجای هیجانهای کاذب و جو زدگی از اتفاقهای لحظه‌ای عبور کرده و با برنامه‌ریزی بلندمدت راه آموزش و افزایش سطح دانش مهندسی را با علم و آگاهی طی کنیم.
منبع: مازندشورا

 

 

کانال آموزش الکترونیک در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۹۶
1329 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0