برگزاری آئین تقدیر هیأت رئیسه سازمان استان مازندران از بانوان همکار  دبیر برگزاری همایش ملی روز معمار خبرداد:

دغدغه‌های حوزه معماری از طرف دبیرخانه در سطوح ملی پی گیری خواهد شد

دبیر برگزاری گردهمایی ملی روز معمار با اشاره به اقدامات انجام شده در برگزاری گردهمایی ملی معماری در استان مازندران و استقبال مناسب معماران کشور از این گردهمایی بیان کرد: دغدغه‌های بخش معماری از طرف دبیرخانه در سطوح ملی پی گیری خواهد شد.

کد خبر: 11538 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۴۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران دبیر برگزاری گردهمایی ملی روز معمار با اشاره به اقدامات انجام شده در برگزاری گردهمایی ملی معماری در استان مازندران و استقبال مناسب معماران کشور از این گردهمایی بیان کرد: دغدغه‌های بخش معماری از طرف دبیرخانه در سطوح ملی پی گیری خواهد شد.دغدغه‌های حوزه معماری از طرف دبیرخانه در سطوح ملی

دغدغه‌های حوزه معماری از طرف دبیرخانه در سطوح ملی

سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

دغدغه‌های حوزه معماری از طرف دبیرخانه در سطوح ملی

علیرضا خوئی با بیان اقدامات انجام شده در برگزاری گردهمایی ملی معماری در استان مازندران و استقبال مناسب معماران کشور از این گردهمایی و طرح دغدغه‌ها و راه کارها گفت: دغدغه‌ها و مطالب مطرح شده در این گردهمایی ملی باید بصورت جدی نقش اثر گذاری در توسعه معماری اصیل ایرانی داشته باشد و اجرائی شدن بیانه را بصورت جدی پی گیری خواهیم کرد.
خویی با بیان این که معماری بومی مازندران در تعامل با محیط زیست بود و مردم این دیار با الهام از طبیعت برای خود خانه میساختند، تصریح کرد: اما معماری جدید نه تنها با طبعیت هم خوانی ندارد، بلکه تهدیدی برای طبیعت بشمار می آید.
دبیر برگزاری گردهمایی ملی روز معمار عنوان کرد: البته در سالهای اخیر هرج و مرجی در معماری بوجود آمد که این موضوع فقط به مازندران محدود نمیشود، بلکه تمام شهرهای ایران را در بر میگیرد.
وی ادامه داد: در نظر گرفتن اصول معماری مازندران و مبانی فرهنگی این مرز و بوم بتناسب و فراخورِ موقعیت طبیعی، جغرافیایی و اقلیمی این نقطه از ایران تعریف‌ شده در ساختار تقسیمات کشوری و فرهنگ ‌سازی و آموزش صحیح دراین‌ارتباط، از ضروریاتی است که حصول این امر را تسهیل و تسریع میکند.


عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران اضافه کرد: چنین عرصه‌ای نقش مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی شهرداری ها و نظام مهندسی بسیار نافذ و تأثیرگذار است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر معماری و شهرسازی مازندران وارداتی هست، گفت: با ورود به برخی از شهرهای استان دچار بی هویتی شده و اگر انسان نداند که در کدام شهر جهان قرار دارد نمی‌تواند از سیمای خیابان‌ها پی به موقعیت مکانی شهر ببرد.

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران تاکید کرد: برای دستیابی به نقطه نظر مطلوب در حوزه معماری و دریافت نقاط قوت و ضعف و چالشهای موجود،جلسات فصلی با معماران استان مازندران در دستور کار قرار گرفته است.
وی عنوان داشت: یکی از دغدغه‌های جدی گردهمایی ملی معماری در استان مازندران پی گیری مطالبات در سطوح ملی عنوان نمود.
خویی اظهار داشت: طرحها، نقطه نظرات و خواسته‌ها بحق را در جلسات فصلی پی گیری کرده و خواستار پی گیری و همراهی مسئولین وزارتخانه در این ارتباط خواهیم بود.
وی در خاتمه اعلام امیدواری کرد: با تدبیر مدیران با تجربه و تشکیل مداوم این دبیرخانه و گزارش عمل کرد در مورد چگونگی کاربرد معماری استان مازندران در بناهای جدید و ایجاد یک بخش نامه دائمی در این مورد بوسیله دبیرخانه به کمک شهرداری و نظام مهندسی استان که کارفرمایان را ملزم برعایت آن نماید مشکلات هویتی معماری استان حل و فصل خواهد شد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

 

کانال تلگرام نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1209 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0