جلسه بانوان کارآفرین با حضور خانم آی نور کارآفرین برتر ترکیه معاون استاندار قزوین خبر داد:

تسهیلات بخش مسکن باید افزایش یابد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با تاکید بر لزوم افزایش تسهیلات بخش مسکن، بیان کرد: از اینرو سی درصد اعتبارات تسهیلاتی استان باید به این حوزه تخصیص یابد.

کد خبر: 11526 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۲۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با تاکید بر لزوم افزایش تسهیلات بخش مسکن، بیان کرد: از اینرو سی درصد اعتبارات تسهیلاتی استان باید به این حوزه تخصیص یابد.تسهیلات بخش مسکن باید افزایش یابد

تسهیلات بخش مسکن باید افزایش یابد

تسهیلات بخش مسکن باید افزایش یابد

 

تسهیلات بخش مسکن باید افزایش یابد

علی فرخ زاد در میزگرد شورای مسکن استان قزوین با اعلام این که بخشی از رکود حاکم در صنعت ساختمان کشور بسطح ملی و بخش دیگری از آن نیز بحوزه های استانی بازمیگردد،گفت: متاسفانه رکود حاکم در صنعت ساختمان استان کمی از آمار کشوری بالاتر است لذا باید تلاشهای لازم را در بهبود وضعیت این بخش بعمل بیاوریم.
فرخ زاد افزود: آمار ساخت و ساز مسکن در قزوین طی سالهایی که رونق مسکن در سطح کشور و استان حاکم بود سالانه ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ واحد بود که گاهی اوقات این رقم به هشت هزار واحد نیز ارتقا می یافت که همین مساله باعث شد تا امروز شاهد تعداد زیادی واحد خالی بدون متقاضی باشیم.
وی با بیان این که اکنون پروانه هفتادو دو واحد تجاری بزرگ در قزوین صادر شده که تاکنون عملیات اجرایی آن شروع نشده است، اظهار داشت: از طرف دیگر دو تا سه طرح بزرگ در دست احداث مانند مجموعه یک هزار و دویست واحدی مهر و ماه را داریم که بصورت نیمه تمام باقیمانده و باید جهت تکمیل مورد پی گیری قرار گیرد.
به گفته وی، با آغاز عملیات ساختمانی طرحهای یاد شده بدون شک شاهد رونق نسبی در زمینه ساخت و سازها و بتبع آن رونق تولید مسکن نیز خواهیم بود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: با اشاره به ایجاد اتاق فکر از طرف دفتر فنی استانداری با حضور نماینده هایی از شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد شهید، بهزیستی، نظام مهندسی ساختمان قزوین، نماینده های بانکهای عامل ودیگر دستگاههایی که بنوعی با ساخت و ساز سروکار دارند،تصریح کرد: تمامی ایده های مطرح شده در این اتاق فکر در نهایت برای تصویب و پی گیری بشورای تامین مسکن استان ارائه میشود.
در ادامه این میزگرد مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان قزوین عنوان کرد: تشکیلات این نهاد مخاطبان خاص خود را دارد تا جاییکه نود درصد متقاضیان ما خواستار خرید مسکن هستند که متاسفانه از ۱ هزار سهمیه وام مسکن جانبازان استان درحال حاضر تنها دویست و چهل و یک نفر توانسته اند تسهیلات خود را از بانکهای عامل دریافت نمایند.
غلامرضا حقایقپور خواستار همت بانکها برای اعطای تسهیلات به متقاضیان وام مسکن جانبازان شد و در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون تنها ۳ هزار متقاضی دریافت وام خرید خانه در شهر قزوین داریم که در صورت دریافت تسهیلات میتوانند رونق بخش مهمی بحوزه مسکن استان باشند.
منبع:قطره

 

کانال تلگرام تاسیسات برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1107 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0