تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی گردهمایی زلزله

گردهمایی”زلزله و آموزه هاي آن با تاكيد بر زلزله سفيد سنگ فريمان” برگزار گردید

گردهمایی زلزله و آموزه هاي آن با تاكيد بر زلزله اخير سفيد سنگ، عصر شنبه نه اردي بهشت ماه با شركت صدوشصت نفر از مهندسان رشته عمران از طرف سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي در محل دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد برگزار گردید.

کد خبر: 11520 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گردهمایی زلزله و آموزه هاي آن با تاكيد بر زلزله اخير سفيد سنگ، عصر شنبه نه اردي بهشت ماه با شركت صدوشصت نفر از مهندسان رشته عمران از طرف سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي در محل دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد برگزار گردید.گردهمایی زلزله و آموزه هاي آن با تاكيد بر زلزله سفيد سنگ فريمان

گردهمایی زلزله و آموزه هاي آن با تاكيد بر زلزله سفيد سنگ فريمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

گردهمایی زلزله و آموزه هاي آن با تاكيد بر زلزله سفيد سنگ فريمان

در اين گردهمایی يك روزه دكتر حميد كاظمي، عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد و معاون پذيرش و آموزش سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي بیان کرد: زلزله با بزرگي ۶٫۱ در سفيد سنگ در هشتاد وسه كيلومتري مشهد روی داد كه همراه با پس لرزه هاي بسیاری بود كه بيش از آن كه داراي آثار خرابي باشد داراي آثار رواني بود.
به گفته کاظمی زلزله اخير سفيد سنگ از ديدگاه مهندسي آموزه هاي زیادی براي ما نداشت و تخريب خانه هاي خشتي و گلي روستائي در چنين زلزله اي بعید نبود.ولی واكنش و رفتار مردم در ايجاد اضطراب عمومي و بحران، درسهاي خوبي را به ما داد. عضو هئیت علمی دانشگاه در ادامه ضمن تشريح رفتار قبل، حين و پس از زلزله به آسيبپذيري گونه هاي مختلف ساختماني در شهر مشهد پرداخت و احتمال خرابي را با ذكر منحنيهاي شكنندگي توضیح داد.
در اين گردهمایی دكتر كيوان حسيني مدير مركز تحقيقات لرزه شناسي دانشگاه فردوسي نيز به توضیح مكانيزم توليد زلزله در جهان، استانهاي لرزه خيز، گسلها و زلزله هاي بزرگ ايران و استان خراسان اشاره نمود.


حسینی گفت: در پيش بينيهاي علمي، مكان و زمان وقوع زلزله قابل شناسائي و پيش بيني نيست،ولی اخيراً محققان به كمك سيستمهاي هشدار سريع، تا يك دقيقه پیش از وقوع زلزله را ميتوانند تشخيص دهند.
سخنران سوم دكتر سيدي حسيني نيا عضو هيئت علمي گروه عمران دانشگاه فردوسي در مورد گسلهاي پيرامون مشهد، وضعيت ژئوتكنيكي شهر مشهد و خرابيهاي آن پرداخت.
حسینی در ادامه به زلزله اخير اشاره نمود و جنبه هاي مختلف آن را مورد ارزيابي قرار داده و بخشهايي از آيين نامه دوهزاروهشتصد را توضیح داد.

لازم به ذكر است براي شركت كنندگان در اين گردهمایی امتياز تمديد آموزشي در نظر گرفته ميشود.
منبع: سازمان نظام مهندسی استان خراسان رضوی

 

 

کانال تلگرام تاسیسات برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اردیبهشت ۹۶
1124 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0