رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبرداد:

ضرورت تقویت ارتباط بین دانشگاه با نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در جهت توسعه پایدار

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان همکاری مناسب سازمان نظام مهندسی ساختمان با دانشگاهها بیان کرد: لازمه دستیابی بتوسعه پایدار در زمینه ساخت ساز تقویت این ارتباطات است.

کد خبر: 11481 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶ - ۱۲:۲۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان همکاری مناسب سازمان نظام مهندسی ساختمان با دانشگاهها بیان کرد: لازمه دستیابی بتوسعه پایدار در زمینه ساخت ساز تقویت این ارتباطات است.ضرورت تقویت ارتباط بین دانشگاه با نظام مهندسی ساختمان استان

ضرورت تقویت ارتباط بین دانشگاه با نظام مهندسی ساختمان استان

ضرورت تقویت ارتباط بین دانشگاه با نظام مهندسی ساختمان استان

ضرورت تقویت ارتباط بین دانشگاه با نظام مهندسی ساختمان استان

 

مهران فرصت روز شنبه نه اردی بهشت ماه در کارگاه آموزشی بین المللی انتقال تجربه، نظام کنترل و توسعه شهری که با حضور شهرداران ، فرمانداران ، مدیرهای دستگاههای اجرایی مرتبط در زمینه ساخت و ساز ، مهندسین شهرساز و ترافیک استان در دانشگاه مازندران برگزار گردید گفت: باید همیشه رابطه میان دانشگاه و حرفه برقرار باشد تا بتوانیم آن چه که مد نظر است اتفاق بیافتد.
فرصت ادامه داد: همکاری مناسبی بین نظام مهندسی ساختمان مازندران و دانشگاه مازندران وجود دارد و لازمه دستیابی بتوسعه پایدار در زمینه ساخت ساز تقویت این ارتباطات است.
ضرورت برنامه ریزی جهت توسعه یک پارچه استان مازندران
پروفسور اشمیت رئیس انستیتو برنامه ریزی و طراحی شهری دانشگاه دویسبورگ اسن در این کارگاه گفت:تلاش کردیم که راهنمای خاص برای طراحی شهری با در نظر گرفتن چارچوبهای مناسب ایجاد کنیم و هم چنین تلاش زیادی کردیم که از طریق صحبتهای عمومی افراد را با مفهوم شهرسازی آشنا نماییم.
پروفسور ادامه داد: آینده‌نگری در توسعه شهری باید مد نظر قرار گیرد و باید همه گروهها و اقشار متوجه مخاطرات شهرهای غیر استاندارد گردند.
این مدرس با بیان این که شهر یک سیستم است، بیان کرد: حمل و نقل شهری باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این که مازندران با چالشهایی در زمینه ساخت و ساز مواجه است باید مفهوم توسعه یک پارچه در استان مازندران مورد بحث قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شاهد رشد سریع شهرها بدون توجه ببحث زیر ساختها هستیم، گفت: حمل و نقل و توسعه شهر ۲ موضوع هستند که باید با هم دیگر مورد توجه قرار گیرند بنوعی که شاهد هم پوشانی این دو در کنار هم دیگر باشیم.


پروفسور با بیان این که بحث رشد اقتصادی در شهرها خیلی مهم است،تصریح کرد: بحث تولید و ارتقا سرمایه شهری باید مد نظر باشد،رشد سریع شهرها منجربساخت شهرهای جدید میشود و این گونه شاهد توسعه شهری میشویم.
وی عنوان کرد: با توسعه مهاجرت نیازهای جدیدی برای افراد ایجاد میشود و بحث حمل و نقل در این مبحث بسیار دارای اهمیت است و باید به این مباحث بصورت جدی توجه گردد.
ایشان با اشاره به این که در شهرهای ماشین محور جریان ترافیکی وجود دارد، یادآور شد: در این شهرها شاهد بلند مرتبه سازی هستیم و حمل و نقل عمومی یکی از مواردی است که در این شهرها باید به آن توجه ویژه‌ای گردد.
وی با بیان این که توسعه شهری تنها بر مبنای توسعه فعالیت ماشینی مدون میشود، تصریح کرد: ایجاد مراکز خرید با فاصله از زندگی مردم، ایجاد شهرکهای اداری نیز از این دست موارد است که این مراکز نیاز بزیر ساختهایی برای تردد و یا توقف ماشین آلات دارند.
این مدرس بیان داشت: در تمام شهرهای دنیا فرایند حمل و نقل، شهرها را میسازند و در بسیاری از مناطق شهرها بر مبنای اتومبیل شکل گرفتند ولی میتوانیم با تغییر در رفتار شهروندان ساختار جدیدی را ایجاد نماییم.
وی تاکید کرد:استان مازندران برای توسعه نیاز به برنامه ریزی مناسب دارد و میتوان برنامه‌ریزیها را آغاز کرده و توسعه یک پارچه شهری میتواند یک راهنمای مناسب برای این بخش باشد و باید به آن دست پیدا کرد.
پروفسوز اشمیت افزود: در حال حاضر پنجاه درصد جمیعت در شهرها زندگی میکنند و شهرسازها در این امر دخیلند و باید برای ارتقا کیفیت زندگی در شهرها برنامه مناسبی را مدون نماییم.
ایشان افزودند: در واقع شهرها ساختارهای پویایی هستند که از سیستم پیچیده استفاده میکنند و باید تغییرات آن ها در مقایسهای محلی مورد بررسی قرار گیرد و در سطح کلان برای آن ها برنامه ریزی مدونی انجام گردد.
وی یادآور شد: اقلیم، نور، انرژی، پایداری، حمل و نقل ، مسائل اجتماعی و بحث سلامت باید بصورت سیستماتیک در توسعه شهری مورد توجه قرار گیرد.
اشمیت خاطرنشان کرد: حمل و نقل در توسعه شهری بسیار مورد توجه است، هم چنین برنامه ریزی، ایجاد قوانین و ایجاد سامانه پشتیبان برای تصمیمگیری از مواردی است که باید به آن پرداخته شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی استان مازندران

 

کانال تلگرام تاسیسات برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اردیبهشت ۹۶
1109 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0