حذف سازندگان غیرحرفه‌ ای ساختمان نیازمند بازنگری در قوانین است استاندار زنجان

افزایش افراد مشمول قانون سخت و زیان آور در استان زنجان

استاندار زنجان از افزایش آمار افراد مشمول قانون سخت و زیان آور از سال هشتادونه تاکنون در این استان خبر داد.

کد خبر: 11197 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۹۶ - ۶:۳۰ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، استاندار زنجان از افزایش آمار افراد مشمول قانون سخت و زیان آور از سال هشتادونه  تاکنون در این استان خبر داد.افزایش افراد مشمول قانون سخت و زیان آور در استان

افزایش افراد مشمول قانون سخت و زیان آور در استان

افزایش افراد مشمول قانون سخت و زیان آور در استان

افزایش افراد مشمول قانون سخت و زیان آور در استان

اسدالله درویش امیری بیان کرد: رسیدن آمارصدوپنجاه نفر به پنج هزاروسیصد نفر در این مدت، نشان میدهد از این قانون سوءاستفاده هایی شده است .

امیری که در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی سخن میگفت،تصریح کرد: در راستای اعمال قانون مشاغل سخت و زیان آور، باید از نیروی کار و کارگر در واحدهای تولیدی حمایت گردد و کارفرمایان، کارگران را بمنزله عائله خود بدانند .

امیری هم چنین خواستار اجرای دقیق قانون و رعایت حقوق طرفین در زمینه مشاغل سخت و زیان آور شد وادامه داد: اگرچه با اصل حمایت از کارگران موافق هستیم اما باید مسیر سوءاستفاده از قانون بسته گردد، زیرا که این روی کرد برای اقتصاد استان و تولیدکنندگان مناسب نیست و این موضوع پذیرفته شده نیست که بعضی دستگاهها امور را برای تولیدکنندگان تسهیل نکنند .

وی در مورد حذف ارجاع کار طراحی و نظارت ساختمان واحدهای تولیدی واقع در شهرکهای صنعتی استان به سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز افزود: متولی طراحی و نظارت در محدوده شهرها، سازمان نظام مهندسی ساختمان است ولی متولی مشخصی برای ساخت و سازهای صنعتی در شهرکهای صنعتی در قانون عنوان نشده است .

وی با تاکید بر لزوم ساخت و ساز اصولی و مهندسی شهرکهای صنعتی،اضافه کرد: هرچند متولی ویژه ای برای این ساخت و سازها عنوان نشده است اما هر نوع ساخت وساز باید طبق روی کرد مهندسی باشد.

استاندار زنجان در مورد نرخ ارائه خدمات مهندسی برای ساخت و سازهای واحدهای تولیدی نیزعنوان کرد: این اصل که «تمامی ساخت و سازها باید اصولی باشد» قطعی است، اما میتوان ساز و کاری برای کاهش قیمت خدمات تعریف نمود تا حمایت لازم از واحدهای تولیدی در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار انجام گیرد‏‎.‎

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و سازها از سرمایه‌های ملی کشور هزینه میشود،اظهار داشت: با توجه بسطح اِشغال بالای واحدهای صنعتی و تولیدی، قیمت خدمات مهندسی باید متفاوت از تعرفه ساختمانهای مسکونی باشد و در این حوزه جلسه مشترکی با حضور متولیان برای تعیین تکلیف برگزار گردد‎.‎

‏استاندار زنجان هم چنین خواستار حضور نماینده ها و شورای اصناف استان زنجان در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان شد و خاطرنشان کرد: نمایندگان بخش اصناف استان باید در جلسه ها شرکت کنند تا استفاده بیش تری از این بخش انجام گیرد‎.‎

‏وی حضور نماینده های بخش خصوصی در جلسه را نیز ضروری دانست وادامه داد: از بخش خصوصی استان انتظار داریم حضور جدی و موثری در این جلسه ها داشته باشند و نقش نماینده های این بخش را بخوبی ایفا نمایند.

در ادامه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اجرای درست و صحیح قانون را نیازمند عزم جدی در کلیه بخشهای اجرایی کشور دانست و مطرح کرد: حمایت از تولیدکننده ها و کارفرمایان مورد تاکید قرار دارد و با اصلاح شرایط محیطی واحدهای تولیدی، مشکلهای کارفرمایان نیز تعدیل خواهد شد.

محمدرضا یوسفی گفت: اِعمال تحریمهای ظالمانه علیه ایران علت فرسودگی و بروز نبودن دستگاهها و تجهیزات واحدهای تولیدی استان است و این موضوع یکی از دلیلهای اصلی افزایش آمار افراد شامل قانون سخت و زیان آور استان بوده است که خوشبختانه این رویه در سالهای اخیر در حال بهبود بوده و شرایط در حال اصلاح است.

یوسفی هم چنین با انتقاد از همکاری نکردن بعضی واحدهای تولیدی در راستای اجرای قانون،افزود: قانون سخت و زیان‌آور شامل ۲ بند تعریفی است که ۱ بند آن بصورت کامل سخت و زیان آور بودن شغل را تثبیت میکند اما بند دیگر آن قابل تغییر و تفسیر است و غالب افراد از بند متغیر و قابل تفسیر، بسود خود استفاده میکنند.

وی با اشاره به انتظار قانون گذار درمورد پی گیری کارفرمایان در راستای اِعمال قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور، ادامه داد: بغیر از چهار کارفرما، بقیه اقدامی در زمان مقتضی انجام نداده‌اند.

منبع: اطلاعات

 

کلید سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اردیبهشت ۹۶
1431 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0