پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بمناسبت روزمعمار

مهندس رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در پیامی فرا رسیدن 3 اردیبهشت ماه روز معمار را به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان تبریک و تهنیت گفت .

کد خبر: 10940 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶ - ۱:۲۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمانمهندس رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، در پیامی فرا رسیدن ۳ اردیبهشت ماه روز معمار را به اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان تبریک و تهنیت گفت .پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بمناسبت روزمعمار

پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بمناسبت روزمعمار

پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بمناسبت روزمعمار

پیام رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان بمناسبت روزمعمار

متن این پیام بشرح ذیل میباشد :

یا محیط

هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَكُمْ فِيهَا

اوست که شما را از زمین پدید آورد و به آباد کردنش برگماشت (سوره مبارکه هود،آیه ۶۱)

بشر از هنگامکه بمکانی برای زیستن تعلق خاطر پیدا کرد، همواره در حال ایجاد تغییر در محیط پیرامون و انجام کیفیتی از معماری منظور دست یابی به ایمنی، آسایش و خلق زیبایی بوده است و از این منظر قدمت هنر- فن معماری بدیرینگی سکونت بشری است. کیفیت ساختمانهای برجای مانده، یکی از شاخصه های سنجش هویت و فرهنگ هر ملت است .در پهنه ی سرزمین تابناک ایران نیز بناهای ارزشمندی در گذر فرساینده زمان راست قامت و استوار بر جای مانده اند که با صدزبانِ گویا، معرف ایمان، فرهنگ، زیبایی، خلاقیت معمارانه و توان مهندسی سازندگان عمدتا گمنام آنها میباشند.

تاریخ پرافتخار سرزمین اسلامیمان ایران که مزین بعارفان ، اندیشمندان و معمارانی چون “شیخ بهایی” است، آن گونه که شایسته است مورد مداقه و تفکر واقع نشده است و بسیاری از جنبه های نظری و ابداعات عملی آنها مورد غفلت واقع شده که مناسبتهایی از این دست میتواند بستر مناسبی را برای این کار ایجاد کند.

امروزه بسیاری از جنبه های هویتی فراموش شده را میتوان از معماری طلب کرد و بنده امیدوارم روز معمار سبب گردد نقش معماری مطلوب و شایسته که می بایست در مدار تطابق با فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی و هم گامی با تکنولوژی روز باشد بر مواردی مانند شیوه و کیفیت زیست، ایجاد حس امنیت، توانایی خلق خاطره و فراهم آوردن شرایط مطلوب آسایش جسمانی و روانی به بهره برداران یادآوری شود.

اینجانب  ضمن تبریک این مناسبت فرخنده، بر خود لازم میدانم که از نقش مهم و انکارناپذیر مهندسین معمار در عمران و آبادانی کشور صمیمانه سپاس گزاری کرده و تبلور هم زمان هنر و عشق را در آثار معماریشان درخواست نمایم.

بشوی اوراق اگر همدرس مایی – که درس عشق در دفتر نباشد.

منبع: ساختمان نظام مهندسی زنجان

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۶
1243 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0