ورود مجلس به انتخابات سازمان نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه ورود مجلس به انتخابات سازمان نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه

ورود مجلس به انتخابات سازمان نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه

ورود مجلس به انتخابات سازمان نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه ، عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این کمیسیون به‌عنوان کمیسیون تخصصی به موضوع تمدید در برگزاری انتخابات نظام مهندسی ورود کرده و این مسئله را پی‌گیری خواهد کرد

کد خبر: 030718005 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ مهر ۰۳ - ۵:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ورود مجلس به انتخابات سازمان نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه ، عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این کمیسیون به‌عنوان کمیسیون تخصصی به موضوع تمدید در برگزاری انتخابات نظام مهندسی ورود کرده و این مسئله را پی‌گیری خواهد کرد

ورود مجلس به انتخابات سازمان نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه

ورود مجلس به انتخابات سازمان نظام مهندسی/ارسال گزارش به قوه قضاییه

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: این کمیسیون به‌عنوان کمیسیون تخصصی به موضوع تمدید در برگزاری انتخابات نظام مهندسی ورود کرده و این مسئله را پی‌گیری خواهد کرد.
علیرضا نثاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در مورد تمدید مهلت ثبت‌نام انتخابات سازمان نظام مهندسی، اظهار داشت: نمایندگان چندین‌بار نسبت به این موضوع در جلسه علنی تذکر دادند اما تغییری حاصل نشد؛ در نتیجه اعضای کمیسیون تخصصی به این موضوع ورود کرده و درباره آن بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.
نثاری گفت: قرار شد که این موضوع در کمیسیون دنبال گردد و در صورتی که توضیحات مسئولان وزارت راه درباره تمدید برگزاری انتخابات سازمان نظام مهندسی قانع‌کننده نباشد، اعضای کمیسیون عمران مجلس مسئله تمدید ثبت‌نام و تمدید احکام هیئت مدیره که مغایر با ماده ١ قانون نظام مهندسی ساختمان است، را طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس پی‌گیری کنند.
وی گفت: طبق این ماده، پس از بررسی و تهیه گزارش و ارسال آن به جلسه علنی و در صورت موافقت نمایندگان در صحن با آن، گزارش به دستگاه‌ قضایی ارسال می‌گردد.
عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: هم‌چنین در این جلسه مقرر گردید با ارسال نامه‌ای از سوی کمیسیون به دیوان عدالت اداری بر اساس ماده ۸۶ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، نسبت به توقف ابلاغیه تمدید مهلت ثبت‌نام وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.
در ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس آمده است؛ هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.
در ادامه کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.
براساس تبصره ۱ این ماده، چنان‌چه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌گردد تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۰۳
65 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0