تخلف مهندسان ناظر در کمیسیون ماده 100 رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران

آمار ساختمان های ناایمن در پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، بیان کرد: بیش ترین ساختمانهای ناایمن که باید هرچه سریعتر ایمن سازی گردند در مناطق دوازده و پانزده قرار دارد.

کد خبر: 10883 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳ اردیبهشت ۹۶ - ۴:۱۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، بیان کرد: بیش ترین ساختمانهای ناایمن که باید هرچه سریعتر ایمن سازی گردند در مناطق دوازده و پانزده قرار دارد.آمار ساختمان های ناایمن در پایتخت

آمار ساختمان های ناایمن در پایتخت

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

آمار ساختمان های ناایمن در پایتخت

اقبال شاکر با اشاره به لزوم اولویتبندی ساختمانهای پر خطر برای ایمن سازی، گفت: طبق تصمیمگیری درجلسات کمیته حادثه پلاسکو  کارگروهی  برای  تهیه فهرست ساختمانهایی که در اولویت ایمن سازی هستند تشکیل گردید.

شاکر ادامه داد: برای تهیه این لیست میان نهادهای مرتبط شامل دادستانی، شهرداری مناطق، آتش نشانی، سازمان نظام مهندسی و شورا جلسات خوبی تشکیل گردید که در این جلسات سازمان ایمنی و آتش نشانی لیست ساختمانهای در اولویت اول که باید در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به ایمنی سازی آن اقدام گردد را اعلام نموده است.

وی افزود: بر این اساس ساختمانها بر حسب اولویت در زمان بندی بلند مدت و کوتاه مدت دسته بندی میشوند که ساختمانهای اولویت اول باید در کوتاهترین زمان نسبت به ایمن سازی اقدام نمایند.

شاکری تاکید کرد: لیست این ساختمانها به دادستانی ارجاع میشود و اگر ظرف مهلت مقرر مالکان نسبت به ایمنی سازی ساختمانها اقدام نمودند که چه بهتر، اگر نه، دادستانی دستور هم راهی ضابطین قضایی با شهرداری را خواهد داد و به این ترتیب خلا قانونی در برخورد با مالکینی که نسبت به ایمن سازی ساختمانها بیتفاوت هستند پر خواهد شد.

به گفته وی  چهارهزارو نهصد ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و اداری در اولویت یک ایمن سازی قرار دارند که بیش ترین تعداد این ساختمانها در مناطق دوازده و پانزده  قرار دارد.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: دو هزار ساختمان در اولویت دوم هستند که می بایست بر حسب درجه اولویت بسرعت نسبت به ایمن سازی ساختمانها اقدام گردد.

به گفته شاکری تعداد این ساختمانها بسیار زیاد است اما باید توجه داشت وضعیت از نظر ایمنی ساختمانها بحرانی است. تنها یک نمونه این امر عدم استاندارد بودن آسانسورها در مراکز عمومی است. بنابراین می بایست در راستای ایمنی سازی ساختمانها اقدامهای عاجل انجام شود. چنان چه بهر دلیلی انجام این اقدامات هم مثمر ثمر واقع نشود لیست ساختمانهای ناایمن را اعلام عمومی خواهیم کرد. البته این اتفاق با تصویب شورا با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی آن باشد. طبق مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان مسئولیت ایمنی ساختمانها با مالکین است و آنها باید نسبت به انجام مسئولیت خود اقدام نماید.

منبع: تی نیوز

 

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۶
982 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0