مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است ، این طرح به صورت تک‌بعدی پیش رفته و قبل‌تر نیز مورد مخالفت کمیسیون دولت قرار گرفته بود

کد خبر: 030529002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ مرداد ۰۳ - ۹:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است ، این طرح به صورت تک‌بعدی پیش رفته و قبل‌تر نیز مورد مخالفت کمیسیون دولت قرار گرفته بود

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است
وزارت راه: طرح بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان تک‌بعدی است
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان کرد: طرحی که به عنوان طرح پیشنهادی بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده، تک بعدی است.
داوود دانشگر مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: طرحی که به عنوان طرح پیشنهادی بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در کمیسیون عمران مجلس مطرح شده و در حال پیگیری است از جامعیت مدنظر ذی‌نفعان صنعت ساختمان، دستگاه‌های دولتی، اصناف و تشکل‌های حرفه‌ای برخوردار نیست.
دانشگر گفت: این طرح به صورت تک‌بعدی پیش رفته و قبل‌تر نیز مورد مخالفت کمیسیون دولت قرار گرفته بود.
وی در تشریح مبنای مخالفت با طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان توضیح داد: عدم جامعیت و تضعیف ساختار حاکمیتی دستگاه‌های نظارتی و تداخل وظایف و مشکلات حقوقی از جمله مصادیق مخالفت‌ها با اصلاحاتی است که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اعمال شده است که هنوز نهایی و مصوب نشده است.
مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان ادامه داد: ضرورت دارد تا در این بازنگری و اصلاح، نقش کنترل ساختمان و اصناف تقویت و تعیین تکلیف شود و ساختار اصلی بر اساس بهبود ساختار مدیریت و نظارت باشد تا در نهایت منجر به ارتقای کیفیت صنعت ساختمان شود.
دانشگر تصریح کرد: به همین منظور، کمیته‌ای فنی شامل نمایندگان و افراد صاحب‌نظر هم در موضوع اجرای قانون، هم در بخش علمی و مطالعات تطبیقی و آسیب شناسی تشکیل شد که در این کمیته، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی نیز حضور دارند. مقرر شده است ضمن اعلام نظر اعضای جلسه به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، جمع بندی موارد بررسی شده به شکل لایحه نیز به دولت تقدیم گردد تا بتواند تغییر و تحول اساسی در صنعت ساختمانی ایجاد کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مرداد ۰۳
34 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0