رضا مقصودلو راد: نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود رضا مقصودلو راد: نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود

رضا مقصودلو راد: نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود

رضا مقصودلو راد: نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود ، در مجموع ده درصد شن و ماسه های بهره برداری شده در استان با مجوز برداشت می شود، تصریح کرد: مابقی معادن بدون مجوز بهره برداری می کنند

کد خبر: 030513008 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ مرداد ۰۳ - ۱۰:۰۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رضا مقصودلو راد: نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود ، در مجموع ده درصد شن و ماسه های بهره برداری شده در استان با مجوز برداشت می شود، تصریح کرد: مابقی معادن بدون مجوز بهره برداری می کنند

رضا مقصودلو راد: نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود

رضا مقصودلو راد: نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود
نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان انتقاد کرد؛
نود درصد شن و ماسه گلستان بدون مجوز برداشت می شود| ضرورت افزایش سایت های بهره برداری
نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان با بیان اینکه در مجموع ده درصد شن و ماسه های بهره برداری شده در استان با مجوز برداشت می شود، تصریح کرد: مابقی معادن بدون مجوز بهره برداری می کنند.
رضا مقصودلو راد، در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی گرگان که با موضوع گرانی شن و ماسه در گلستان برگزار گردید، گفت: مطرح کردن موضوع شن و ماسه در این جلسه در حالی است که جای سه سازمان منابع طبیعی، امور اراضی و آب منطقه ای خالی است، مشکلی که بعضا در زمینه عرضه و تقاضا تاثیر بسزایی دارد مساله مجوزهایی است که توسط این سه دستگاه صادر می شود و اگر این مجوزها صادر نشوند، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.
وی گفت: گلایه و انتقاداتی از سوی افراد حاضر در جلسه مطرح می شود اما با توجه به اینکه نمایندگان این سه سازمان مهم در جلسه حاضر نیستند ابراز این انتقاد و گلایه بی ثمر است، همچنین خروجی موثری برای استان ندارد.
نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان گفت: علی رغم اینکه بحث معادن کوهی چندین سال است که مطرح می شود اما مشکلات این حوزه هم‌چنان پابرجا است، ضمن اینکه مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی هم برای تولید کنندگان هم‌چنان ادامه دارد لذا افراد فعال در این عرصه کمتر تمایل به فعالیت در حوزه معادن کوهی دارند.
مقصودلو راد ادامه داد: اگر جلساتی به طور ویژه با حضور مسئولان صدور مجوز، بهره برداران و افراد فعال در این حوزه برگزار گردد، در مدت زمان کوتاه تری به نتایج مطلوب دست خواهیم یافت.
نماینده سازمان نظام مهندسی معدن گلستان با بیان اینکه در مجموع ۱۰ درصد شن و ماسه های بهره برداری شده در استان با مجوز برداشت می شود، گفت: مابقی برداشت ها بدون مجوز بوده و از زمین های کشاورزی، رودخانه ها و حتی بعضا از معادن کوهی بهره برداری می گردد.
مقصودلو راد با بیان اینکه علی آباد و توسکستان به عنوان سایت تامین شن و ماسه در نظر گرفته شده است، افزود: مجوزهای برداشت در گذشته تا عمق پنج متر بود اما اکنون تا عمق ۱۵ متر اجازه برداشت داده می شود.
وی گفت: برداشت از این سایت ها بیش از مجوز است که این مسئله طبق قوانین سازمان هایی مانند منابع طبیعی تخلف محسوب می شود لذا باید تعداد سایت های برداشت در استان افزایش پیدا کند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مرداد ۰۳
9 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0